Recomanacions

ENS DIVERTIM AMB LA CIÈNCIA

l.ens-divertim-amb-ciencia-idioma-catala-combel-editorial_1361203629

L’Ismael Talavera, de 4t, ens ha volgut recomanar el llibre Ens divertim amb la ciència, editat per Combel. En aquest llibre trobem 28 experiments científics, divertits, sorprenents i inofensius, que podrem fer a casa. Són experiments  senzills, que no requereixen materials molt especials, i estan explicats d’una manera clara i entenedora. Conté 28 fitxes amb les expicacions científiques dels experiments. És una bona manera d’aprendre experimentant.

ismaelAquest llibre m´ha agradat molt perquè he trobat moltes idees per fer experiments. Jo vaig fer “La pilota ballarina” i “Mira les estrelles”. Va ser fàcil perquè està ben explicat. Un altre dia faré “Una escopeta d´aire”.

Si us animeu a experimentar, podeu agafar aquest llibre en préstec a la nostra biblioteca!!!

VIATGE EN EL TEMPS

geronimo stilton

Segur que tots i totes coneixeu en Geronimo Stilton, un personatge que  va ser creat per l’escriptora italiana Elisabetta Dami, que signa amb aquest nom fictici . Els seus llibres han estat un éxit editorial els darrers anys, i s’han traduit a més de 25 idiomes.

En Geronimo Stilton treballa com a escriptor i director d’un diari anomenat “L’ Eco del Rossegador“. Viu en una illa  denominada Illa dels  Ratolins, concretament a la capital  Ratonia . Encara que Stilton és un bibliòfil i un melòman amant de la música clàssica i de la tranquilitat, les seves aventures són sempre molt mogudes.

L’Elena Chen, de sisè, ens ha volgut recomanar un dels llibres protagonitzats per aquest ratolí aventurer:

elena recomanacio

Hola nens i nenes, us recomano un llibre que m’ha agradat molt , es titula així   “Geronimo  Stilton. Viatge en el temps”.

Parla d’una família que han viatjat pel temps. voleu saber a quines èpoques han viatjat???  Voleu saber-ho??? doncs llegiu aquest llibre!

geronimo stilton viatge en el temps

Si us agrada aquest personatge, podeu consultar els següents enllaços:

EL CAS DELS BANDITS ASSASSINS

Alguns dels nostres alumnes de 6è estan fent de jurat en  el premi de literatura infantil Atrapallibres, convocat pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT). Al llarg de tot el curs han de llegir tres llibres en català, que han estat seleccionats per una comissió d’experts d’entre els publicats entre el juliol de 2012 i el juny de 2013.

el cas dels bandits assassinsUn dels llibres que estan llegint els alumnes de 6è és Es busca P.K. Pinkerton. El cas dels bandits assassins, de Caroline Lawrence. Us en fem cinc cèntims:

En temps de la conquesta de l’oest nord-americà, un predicador i la seva esposa són assassinats per uns bandits que busquen el plànol d’una mina de plata que els farà milionaris. Com que no el troben a casa, decideixen buscar el fill adoptiu de la parella, P.K. Pinkerton, un jove amb una gran habilitat per a la supervivència i les disfresses, i un defecte: és incapaç de llegir les faccions de la gent, i no pot saber si li parlen seriosament, en broma, o, pitjor, si l’amenacen. I aquest defecte no és el més recomanable quan et persegueixen d’una ciutat a l’altra per matar-te. Per sort, en P.K. comptarà amb l’ajut de més d’un personatge inoblidable, entre ells en Sam Clemens, un periodista que serà recordat en el futur pel seu pseudònim Mark Twain. En temps de la conquesta de l’oest nord-americà, el jove P.K. Pinkerton fuig dels bandits que han assassinat els seus pares.

Aquest llibre està agradant molt. El Mohamed Abdou, de 6è, ens l’ha volgut recomanar:
recomanacio mohamed

Conté moments de  terror, suspens i molta intriga. És molt divertit des del principi. És un llibre que val la pena llegir.
Sisplau si existeix ” El cas dels bandits assassins 2″ compreu-lo per a la biblioteca.
És molt divertit!!!

Tenim bones notícies per al Mohamed: existeix una segona part, titulada El cas del cadàver elegant. Aqui en teniu un petit resum:

el cas del cadàver elegant

Walt el Llesques, cap del crim de Virginia City, ha mort. Un munt de pistolers es maten entre ells -literalment- per ocupar el seu lloc. En aquest clima enrarit, P.K. Pinkerton (“Pinky”), un jove molt especial de 12 anys, s’estableix com a detectiu. El seu primer cas arriba de seguida: una minyona, la Martha, ha vist com assassinen la seva senyora, i tem per la seva vida perquè sap que l’assassí també l’ha vist a ella. Després de donar a en Pinky una pista molt críptica, la Martha desapareix. Ell té molt poc temps per solucionar el cas… abans de ser acusat del crim i acabar a la forca.

Properament el comprarem per a la nostra biblioteca. En aquest enllaç podeu veure una ressenya d’aquest llibre.

REVISTA REPORTER DOC

Darrerament ens hem subscrit a una nova publicació. Es tracta de la revista Reporter Doc, publicat per Bayard. Es recomana a nens i nenes d’entre 9 i 11 anys.

Podeu prendre-la  en préstec, igual que totes les altres revistes que ens arriben periòdicament (Piu-piu, per als més petits, Tatano, per Cicle Inicial, i Súper3 i Cavall Fort per a Cicle Mitjà i Superior).