El 22 d’octubre de 2025 acaba el termini d’inscripció a la XXXI edició del concurs escolar El Gust per la Lectura, que organitza el Departament d’Educació. El Gust per la Lectura és un programa educatiu que ofereix propostes de lectura adaptades a cada nivell educatiu amb l’objectiu de formar bons lectors.
De les propostes de lectura del curs 2025-2026, cada alumne o cada grup n’ha de triar una:
1r i 2n d’ESO: Compta amb mi. Trenta-dues mostres d’amistat, tria de Juame Subirana; L’estrany cas del Dr. Jekyll i Mr. Hyde, de Robert L. Stevenson, o Columna de fum, de Jordi Fenosa (llibre de ciència)
3r i 4t d’ESO: Tu i jo. Trenta-dues maneres de dir-ho, tria de Jaume Subirana; Tina Frankens, de Bel Olid; o Reis de la muntanya, de Daniel Hernández (llibre de ciència).
Batxillerat: El poema de la rosa als llavis, de Joan Salvat-Papasseit.
Els alumnes que vulguin participar han de saber que 1) participaran d’una lectura guiada i campartida sobre el llibre escollit i que 2) hauran de lliurar un treball creatiu entre l’16 de març al 24 d’abril de 2026.
Els alumnes de 1r-2n d’ESO i de 3r-4t d’ESO faran els treballs en grups reduïts (màx. 4 persones) o bé per parelles. Els alumnes de Batxillerat faran els treballs individualment o bé per parelles.
El treball consistirà en una producció literària/artística que es pot basar o tenir com a punt de partida una de les activitats que proposa la lectura guiada i compartida.
Possibles exemples de treball: la gravació d’un curtmetratge, la creació d’una auca, d’un bibliotràiler, d’un noticiari, d’un còmic, o d’un muntatge fotogràfic, la composició d’un poema o d’una narració, la composició (i producció) d’una cançó o d’una peça musical, la creació (i interpretació) d’un petit guió d’una escena teatral, etc. Aquesta producció es publicarà al web del centre educatiu.
En el cas de la categoria «Llegim ciència», el treball consistirà en una producció oral, escrita, multimodal (infografia, reportatge…) o audiovisual, treballada a classe de ciències o, en el cas de treballs interdisciplinaris, amb la col·laboració entre la matèria de ciències i altres matèries, en la qual s’hagi aprofundit en un model científic, contextualitzant-lo en la trama de la novel·la i relacionant-lo amb qüestions de rellevància social i científica. Es pot basar o tenir com a punt de partida una de les activitats que planteja la lectura guiada i compartida.
Deixa un comentari