El 19 de gener de 2024 acaba el termini d’inscripció a la XXIX edició del concurs escolar El Gust per la Lectura, que organitza el Departament d’Educació. El Gust per la Lectura és un programa educatiu que ofereix propostes de lectura adaptades a cada nivell educatiu amb l’objectiu de formar bons lectors.

De les propostes de lectura del curs 2023-2024, cada alumne o cada grup n’ha de triar una:

1r i 2n d’ESO: La guerra dels botons, d’Avi; Duna. Diari d’un estiu, de Muriel Villanueva, o El dia que vull oblidar, d’Albert Juvany (llibre de ciència)

3r i 4t d’ESO: Les lleialtats, de Delphine de Vigan; Rut sense hac, de Muriel Villanueva; o Els crims de la taula periòdica, de Xavier Duran i Jordi de Manuel (llibre de ciència).

 Batxillerat: Paraules, flors i pólvora, de Cinta Arasa.

 

Els alumnes que vulguin participar han de saber que 1) participaran d’una lectura guiada i campartida sobre el llibre escollit i que 2) hauran de lliurar un treball creatiu entre l’11 de març al 26 d’abril de 2024.

Els alumnes de 1r-2n d’ESO i de 3r-4t d’ESO faran els treballs en grups reduïts (màx. 4 persones) o bé per parells. Els alumnes de Batxillerat faran els treballs individualment o bé per parelles.

El treball consistirà en una producció literària/artística que es pot basar o tenir com a punt de partida una de les activitats que proposa la lectura guiada i compartida.

Possibles exemples de treball: la gravació d’un curtmetratge, la creació d’una auca, d’un bibliotràiler, d’un noticiari, d’un còmic, o d’un muntatge fotogràfic, la composició d’un poema o d’una narració, la composició (i producció) d’una cançó o d’una peça musical, la creació (i interpretació) d’un petit guió d’una escena teatral, etc. Aquesta producció es publicarà al web del centre educatiu.

En el cas de la categoria «Llegim ciència», el treball consistirà en una producció oral, escrita, multimodal (infografia, reportatge…) o audiovisual, treballada a classe de ciències o, en el cas de treballs interdisciplinaris, amb la col·laboració entre la matèria de ciències i altres matèries, en la qual s’hagi aprofundit en un model científic, contextualitzant-lo en la trama de la novel·la i relacionant-lo amb qüestions de rellevància social i científica. Es pot basar o tenir com a punt de partida una de les activitats que planteja la lectura guiada i compartida.

Per saber-ne més, llegiu les BASES DEL CONCURS.