La ciència és la protagonista en aquesta ocasió. L’alumnat de 3r d’ESO visita aquests dies l’exposició sobre biografies, novel·les i àlbuts il·lustrats que obren les portes a conèixer la vida i la dedicació dels científics i les científiques, sigui en primera persona o bé amb la ciència com a eix central de la història. A més, la tècnica de la biblioteca, la Dolors Colom, ens presenta la científica polonesa Maria Salomea Skłodowska, més coneguda com a Marie Curie. Els alumnes estan atents i descobreixen una manera més per apropar-se a les vides de ciència que, com més pròximes, més llegides, més conegudes i més accessibles, permeten somiar en la investigació.
L’exposició “Publicacions protagonitzades per científics” consta dels següents títols:
- La maternitat d’Elna, d’Assumpta Montellà (hi ha també pel·lícula).
- Primates, de Janne Godall (és també un documental).
- Las chicas son de ciencias, d’Irene Cívico i Sergio Parra.
- Amb l’aigua al coll, de Daniel Arbós.
- Quàntic Love, de Sònia Fernández-Vidal (hi ha també pel·lícula).*
- La porta dels tres panys, de Sònia Fernández-Vidal.
- La Puerta de los tres cerrojos, de Sonia Fernández-Vidal.
- Cousteau: el descobridor dels mars, de Philippe Zwick Eby. *
- Dones negres de la ciència, de Zinthia Palomino.*
- Albert Einstein, de Lluís Cugota.*
- Tesla, el mag de l’electricitat, d’Ainhoa Rebolledo.*
- Einstein, el geni de la llum, de Jorge Alcalde.*
- Galileu, de Guilherme de Almeida.*
- Marie Curie, el coratge d’una científica, de Valeria Edelsztein.*
- Florence Nightingale: La audaz enfermera que con su ingenio matemático salvó millones de vidas, d’Analía Iglesias Carreño.
- Hedy Lamarr: la famosa actriz e inventora autodidacta que contribuyó
a crear el wifi, de María López. - Ada Lovelace: la apasionada científica y poetisa que inició la programación con computadores, d’Ofelia Ott.
- Lise Meitner : la tenaz descubridora de la fisión nuclear a quien arrebataron el premio Nobel, de Pilar Pascual.
- Rosalind Franklin: la tenaz científica que desveló la estructura del ADN, de Debora Mundani.
- Rita Levi-Montalcini : la carismática premio Nobel que desafió con
valentía todas las adversidades, d’Aloma Rodríguez.
Les exposicions programades per al curs 2022-2023 per la Biblioteca de
l’Institut Salvador Dalí pretenen donar a conèixer publicacions d’èxit i
ampliar l’oferta gràcies a la cessió d’exemplars per part de la Biblioteca
Antonio Martín del Prat de Llobregat. Els títols procedents de la Biblioteca Antonio Martín s’han assenyalat amb asterisc.
Deixa un comentari