Cicle Superior

ESLOGANS PUBLICITARIS DE BIBLIOAUGUST
Els nens i nenes de cinquè hem treballat a llengua catalana com fer un eslógan publicitari. I mireu quines creacions més originals hem fet! Lligeu-los i a veure si funciona.

Aquest trimestre els/les alumnes de 6è estem llegint el llibre  “La nena nova“. La Marcy Rudo n’és l’autora i el passat dijous va visitar la nostra escola.

rudo

La Marcy ens va explicar moltes anècdotes del llibre i de la seva vida personal i professional. Vam fer-li preguntes i ens va signar els llibres.

.
Els nens i nenes de cinquè C estan molt motivats amb la biblioteca d’aula, per això van proposar de fer una mascota. Tots van dibuixar una i li van posar un nom. Després van votar entre totes i aquesta va ser la guanyadora!! Es diu BIBLIOSURF, i la va dibuixar l’Albert. Us animeu a fer una moscota per a les vostres biblioteques d’aula?

dsc00229-bibliosurf1

PADRINS DE LECTURA

Enguany els nens i nenes de 5è apadrinen a P5 i els alumnes de 6è als de 1r curs.

L’activitat es porta a terme una vegada a la setmana. Durant uns vint minuts padrins/es i fillols/es comparteixen una agradable estona de lectura.

És una iniciativa molt motivadora i engrescadora tant pels grans com pels petits; reforça la lectura i representa un al.licient per a l’alumnat més gran, al mateix temps que afavoreix la creació de llaços afectius entre la parella.

En breu compartirem les nostres experiències amb tots vosaltres!

FORMACIÓ D’USUARIS

Un dels objectius de la nostra biblioteca és la formació d’usuaris. Els alumnes de cicle superior durant les hores d’informàtica, han començat aquesta formació.

1. SESSIÓ:

Primerament han aprés les diferents parts d’un llibre: títol, autor, editorial, col·lecció, any de publicació, edició i l’ ISBN.

Un cop han identificat tots aquests aspectes, a partir dels continguts de llengua catalana, es treballa la clasificació dels llibres d’imaginació, on han aprés que els llibres d’imaginació és classifiquen amb la lletra I més un número que correspon a cada cicle: I1 (cicle inicial) I2 (cicle mitjà) i I3 (cicle superior), així com la classificació segons el color dels gomets: blau, vermell, verd i groc.

m3imaginacio

2n. SESSIÓ:

A l’aula d’informàtica han conegut el catàleg de la nostra biblioteca, a través del programa epergam. Han identificat totes les seves parts i han aprés a utilitzar la CONSULTA SIMPLE, per localitzar els llibres al catàleg.

Un cop fan la consulta, identifiquen totes les parts de la fitxa bibliogràfica del llibre.

3è. SESSIÓ: Juguem amb els llibres!

En aquesta sessió hem realitzat dos jocs, on ens em divertit molt. Els alumnes s’han trobat uns llibres a la taula, per parelles havien de buscar la fitxa bibligràfica del llibre i comprovar si totes les seves dades eren correctes. Però no tots els llibres estaven ben catalogats! cada vegada que trobaven un llibre amb una errada era un punt per al seu equip.

fotos-telefono-197

El segon joc ha consisit en una competició: qui cercava més ràpid en el catàleg, seguint unes pautes com: cercar tots els llibres de misteri, de por, de detectius…. Cercar els llibres d’una editorial concreta, per autor o per el títol.

Y tots han sigut molt ràpids!! però compte… per buscar l’autor, es busca per el primer cognom i després pel nom!

fotos-telefono-196