AULA CIÈNCIES: PLANTEM LLAVORS DE RAVANETS A L’HORT

20150313_102545 (640x360)20150313_103042 (640x360)20150313_103119 (640x360)20150313_103553 (640x360)

Els més petits de l’escola volen saber com és possible que d’una llavor neixi una verdura comestible…. ho esbrinaran amb els seus propis ulls, només cal una bona dosi de paciència i …… de l’hort al plat!!!!!!
Ara cal regar-ho bé per tal de veure’n els resultats, vinga xics i xiques, volem fotos dels vostres ravanets més endavant!!!!!

Publicat dins de Educació Infantil, General | Deixa un comentari

PLANTEM ARBRES AL PARC ECOHISTÒRIC DEL PONT DEL DIABLE

petit20150224_115616petit20150224_114018Vam aprofitar el dia del arbre per fer una sortida medi-ambiental relacionada amb la conservació de les nostres principals reserves naturals d’oxigen. Les plantes i els arbres són essencials per a la nostra supervivència, i per tant hem d’aprendre a respectar-los i tractar-los com es mereixen.

Despres de plantar i regar els nostres arbres (rosers silvsetres, aranyoners, arç blanc i  lledoners,   vam col.locar els nostres noms a les branques per tal de saber que  el nostre gra de sorra també era important.
Moltes gràcies a l’ equip d’educació ambiental de  la fundació Limonium pel compromís, la implicació i la paciència amb la nostra canalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!

petit20150224_114646Xula l’experiència …. un bon regust de boca…   i si és possible la repetirem !!!!!

petit20150224_115957

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

Observant el món

Lupes (4) Lupes (6)

Els nens i nenes de la classe de les formigues hem anat a l’aula de ciències. Allà hi havia tota mena de coses interessants per veure. Vam decidir que volíem observar amb més atenció alguns objectes i per això vam fer servir les lupes. Va ser tota una experiència!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A 2n, experimentem amb el cos.

El tema que hem estat treballant els nens i nenes de 2n a l’àrea de Coneixement del Medi ha estat “El meu cos”. Per poder conèixer millor com funciona el nostre cos hem realitzat tres experiments. El primer experiment ens ha servit per adonar-nos de la importància de les articulacions i hem pogut comprovar que no podríem fer un munt d’activitats quotidianes sense elles. Al segon experiment hem reproduït amb una ampolla i uns materials molt senzills el funcionament del sistema respiratori. Per últim, hem pogut escoltar amb un estetoscopi com de fort bategava el nostre cor. Hem après un munt!!!

SEGONSEGON1SEGON2  SEGON3 SEGON4SEGON5

Publicat dins de Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

Sura o s’enfonsa ?

Els nens i nenes de P4, hem experimentat amb les propietats de l’aigua.
Hem agafat un recipient i ho hem omplert d’aigua, tot seguit hem cercat per la classe diferents objectes. Aleshores hem jugat a endevinar que passaria amb cadascun d’ells, si els posàvem a dins el recipient.
Tot seguit hem comprovat les nostres hipòtesis, alguns resultats ens han sorprés molt.
La conclusió ha estat que hi ha objectes que suren, i altres que s’enfonsen, i això depèn molt del material amb que estan fets.
De tot això hem aprés moltes coses.
petit ex (1) petit2 petit1 petit3

Fins al proper experiment!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONSTRUÏM UN ESQUELET HUMÀ

A l’aula ciències els alumnes de cinquè de primària estem fent unes maquetes d’esquelets humans adaptats a la nostra mida. Es tracta de memoritzar els ossos mentre gaudim de l’aprenentatge.

PETIT20141202_125015PETIT20141202_125419PETIT20141203_163149PETIT20141203_163017

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

ENS AGRADEN ELS PANELLETS!!

CASTANYADA20141031_103933 BENQ DIGITAL CAMERA BENQ DIGITAL CAMERA petit20141031_125613 petita20141031_125433 petita20141031_125522 petita20141031_125549 petitP4A petitP4 B petitP4C

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

QUÈ PESA MÉS?

Aquest trimestre els nens i les nenes de P-5 han treballat el pes dels objectes.Van utilitzar les balances per pesar objectes de la classe i van arribar a algunes conclusions: quins objectes pesen molt, quins pesen poc… i també que no sempre els objectes grans pesen més. També van buscar, l’equilibri del pes, afegint o treien més pes si calia en una de les balances. Va ser una experiència molt interessant!!

 

 

petit20141022_123314 petit20141022_123406 petit20141022_123821 petit20141022_123834

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

PLANTEM LLAVORS!!

IpetitMG_5841petitIMG_5840petitIMG_5842petitIMG_5844petitIMG_5843petitIMG_5938Els nens i les nenes de P5 estem treballant els arbres del pati al llarg de tot el curs, per tal d’observar les característiques, les diferències i els canvis estacionals. Aquest trimestre vam collir pinyes del xiprer, i al cap de pocs dies, es van obrir. Van treure les llavors i les vam plantar amb cotó. Després de molts dies els nens i les nenes es van trobar amb una sorpresa: les llavors havien començat a germinar.

 

Publicat dins de Educació Infantil, General | Deixa un comentari

LA SETMANA DE LA CIÈNCIA. EL CICLE SUPERIOR FA EXPERIMENTS.

Com ja hem explicat al Bloc General, els de cinquè i sisè vam anar a la URV  i vam fer dos experiments:

– Treballar la Tensió superficial de l’aigua.

– Fabriquem polímers.

El primer que ens van dir per fer la primera experimentació va ser : ” per què els sabaters, insecte, camina damunt l’aigua”, ningú ho va saber respondre al principi. Ens van posar un plat amb una mica de llet i vam començar a posar-li “tensioactius” i vam observar canvis de colors curiosos i altres aspectes. Després de diverses explicacions vam aconseguir que una agulla de cosir surés dins l’aigua i quan posàvem un tensioactiu ja no surava. En fi, vam saber que els detergents rebaixen la tensió superficial de l’aigua i per això podem netejar la roba i netejar-nos nosaltres. Experiment pràctic i instructiu.

El segon va ser divertit, amb una sèrie de productes vam aconseguir polímers. Vam fer com un “blandiblu” , substància relliscosa i “sorollosa”. Amb una mica de polialcohol vinílic, una mica de borat sòdic ( creiem que era aquest producte) i una mica de colorant vam aconseguir el polímer. Els i les que van tenir paciència els va sortir un polímer perfecte, els més neguitosos van aconseguir una substància enganxosa i mal feta, com podeu donar-vos compte la ciència requereix molta paciència. Abans hem dit ” sorollós” perquè el polímer ben fet, quan es pitja a l’envàs que el conté fa aquell soroll…. caram diem-ho fa soroll com si fos un PET. Vam aprendre i ho vam passar bé.

CIENCIA12   CIENCIA11

CIENCIA9   CIENCIA3

CIENCIA5   CIENCIA7

CIENCIA8   CIENCIA4

Si voleu veure més fotos de la setmana de la Ciència a la URV seguiu el següent enllaç:

https://www.dropbox.com/sh/hstlayd60k02qtp/AABm7Rs1rHL0Gzg7YnQVxozya?dl=0

Si us interessen els experiments que vam realitzar:

https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=39936fa27c&view=att&th=149ebd0a108aa85f&attid=0.1&disp=safe&zw

 

Publicat dins de Cicle Superior, General | 1 comentari