DIA DE LA CIÈNCIA : LES DÓNES CIENTÍFIQUES (25 i 26 de febrer 2019)

A l’escola de Sant Salvador hem fet unes jornades  dedicades a les dones científiques que mitjançant  les seves aportacions , estudis i investigacions, han contribuït als avenços científics i han ajudat a millorar la nostra qualitat de vida. Són importants els científics com Albert Einstein, Charles Darwin, Leonardo da Vinci, Louis Pasteur, Alexander Fleming, Carl Sagan…  entre d’altres. No obstant, les dones científiques han estat grans desconegudes i, és per aquest motiu, pel qual volem des de l’escola fer-lis un petit reconeixement.

Els alumnes de cada nivell han preparat molt bé els seus experiments per tal de presentar-los als seus companys/es d’escola. Aquests han estat : Els ronyons, Sabem què estem menjant?,Flors a l’aigua, Geometria  amb bombolles de sabó, Cursa de llaunes, Llums de lava i Vaixell pop pop. Cada alumne  ha triat els tres experiments que vol veure i ha gaudit de dos dies de ciència.

Els nens també han pogut gaudir d’una petita exposició de dones científiques, de curiositats ,  d’un racó de lectura, de jocs i reptes per tal de fer la diada més divertida. Finalment han pogut expressar mitjançant bafarades la seva opinió perquè, precisament ells, són els veritables protagonistes!!!!!

cof

Publicat dins de Bloc de l'escola, General, home | Deixa un comentari

Projecte de l’hort 5è A

LA GERMINACIÓ PAS A PAS

A la classe de 5èA, els alumnes hem estat estudiant algunes fruites, verdures i llegums. A més a més, vam observar les diferents verdures per saber si eren toves o dures, si creixien per damunt o per sota de la terra, etc…. Després vam tallar les verdures i vam extreure les llavors. També vam obrir un alvocat i vam extreure l’os que vam haver de rentar de les restes de carn de la fruita. A continuació vam posar en aigua les llavors i les llegums, per facilitar la seva germinació. Dos dies més tard vam veure un tutorial al Youtube i seguint les instruccions vam posar l’os de l’alvocat dins un pot de iogurt amb aigua. A part també vam sembrar en altres pots de iogurt pastanagues, llenties, faves, cigrons, patates, tomàquets, pebrots vermells i verds.

Passats uns dies, les llavors van començar a germinar, les primeres van ser les llenties per contra, els cigrons han estat les últimes.

Quan ja éren una mica grans les plantes, les vam transplantar a unes torretes més grans i ahir, les vam tornar a transplantar a l’hort escolar.

Esperem que creixin, ara només ens cal, regar-les i cuidar-les.

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’hort escolar a 5è A

Els alumnes de 5èA estem preparant les llavors pel nostre hort. Hem après on són les llavors de diferents verdures i fruites, les hem preparat per fer el planter i ara les transplantarem a torretes més grans.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’ENIGMA CIENTÍFIC DE L’AULA CIÈNCIES

Esther Tennyson de 3er B, ha estat l’alumna guanyadora del enigma científic. La imatge representava “uns ulls de mosca sota la mirada d’un microscopi”. Des de la comissió d’aula ciències volem agrair l’alt índex de participació dels alumnes i la implicació dels seus tutors.

Altres respostes no premiades, però divertides, dels alumnes han estat:

crec que és una flor estranya
segur que és raïm
el niu d’un ocell?
un esquirol microscòpic?
un virus?
una ala de papagai?
boles liles en dues cistelles de palla?
una part del cos del gat?
un nas al microscopi?
ous de peixos?
el cervell d’un porc senglar?

La imaginació de la canalla davant la ciència ….. no té LÍMITS!!!!! APROFITEM-LA!!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

II FORUM EX(PRI)MENTA DEL TARRAGONES

PADRINS DE CIÈNCIA: la neu arriba a l’escola (EI-3 i sisè de primària)

Ha arribat el Nadal però al nostre barri no neva. Ulls encuriosits veuen com les finestres de les aules s’omplen d’arbres, boles, estels, angelets i ninots de neu. Per a nosaltres, adults, tot això forma part de la tradició però per als nens/es de tres anys ,que obren els ulls com a plats, totes aquestes costums els són estranyes… massa allunyades de la seva realitat!!!!!

AMB DOS SENZILLS EXPERIMENTS PLANTEGEM DOS GRANS REPTES:

A) Com podem fer neu a l’aula, veure-la, tocar-la, olorar-la i poder experimentar amb ella a través dels sentits?

B) Com podem compartir ciència entre els més grans i petits de l’escola?

Aquesta ha estat una experiència molt gratificant per als alumnes senzillament perquè donem un valor afegit a la ciència i l’acompanyem d’una relació afectiva. Aquesta relació potencia valors com: el respecte, la perseverança, la responsabilitat, la paciència , la generositat, l’esforç, el compromís, la col·laboració i l’acceptació de la diversitat.

Els més petits troben acompanyament i modelatge, i els més grans (sobretot aquells que mostren més dificultats) incrementen l’autoestima perquè se n’adonen que poden ajudar.

AQUI PODEU VISUALITZAR EL VÍDEO DE LA EXPERIÈNCIA:

http://serveiseducatius.xtec.cat/tarragones/dinamitzacio/exprimenta/la-neu-arriba-a-lescola/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS ALUMNES D’EDUCACIO INFANTIL I L’HORT

IMG_3685 (640x480) IMG_3686 (640x480) IMG_3687 (640x480) IMG_3964 (640x480) IMG_3973 (640x480) IMG_3975 (640x480) IMG_3978 (640x480) IMG_3979 (640x480) IMG_3981 (640x480) IMG_3982 (640x480) IMG_3983 (640x480) IMG_3991 (640x480)Aquest curs els alumnes d’educació infantil hem plantat escaroles, col lombarda, cogombres i enciams. També hem regat i n’hem tingut cura.
A la classe hem observat les diferencies del contorn i color de les seves fulles.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROJECTE PEIXOS

IMG_4204 (640x480) IMG_4220 (640x480) IMG_4255 (640x480) IMG_4261 (640x480) IMG_4269 (640x480) IMG_4273 (640x480) IMG_4303 (640x480) IMG_4311 (480x640)

Els alumnes d’educació infantil vam portar peixos i calamars a l’escola per veure la diferència de què és un peix i què no ho és.
També vam portar arena de platja i la vam mullar, per comprovar les diferències de textura.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM UN ESQUELET HUMÀ DE LA NOSTRA MIDA

20170307_100106-640x36020170307_100120-640x36020170307_100252-640x360 20170307_100128-640x360 20170307_100150-640x360 20170307_100154-640x360 20170307_100203-640x360 20170307_100229-640x360 Aquest trimestre els alumnes de cinquè estudiem els ossos del cos i, per aquest motiu, estem pintant, retallant i enganxant totes les peces per tal d’obtenir uns esquelets de la nostra mesura.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL PRODUCTE NO NEWTONIÀ

img_20161110_113830-redimensionadaEl primer que hem de fer es posar una bona quantitat de «maicena» dins d’un bol o recipient. A continuació anirem afegint aigua a poc a poc i remenant la barreja fin que quedi la textura desitjada. Podrem remoure-la amb una cullera o amb les mans.
Per comprovar que hem aconseguit la textura idònia, tan sols hem de donar un cop sec i observarem que la barreja es manté sòlida, però en canvi si introduïm la mà suaument la barreja actuarà com un líquid. A partir d’ara podem jugar a modelar ràpidament una bola per que no es desfaci i comprovar com al parar la substància es desfà entre els dits. També podem jugar a a fer cops de puny (sense passar-se) o a aplicar molta pressió sobre ella de qualsevol altra manera.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM FÒSSILS!

collagedinos-3-1La classe de 2nA està portant a terme el seu projecte de dinosaures. Entre les seves curiositats, ha sorgit un element indispensable per fer creïble que aquests “llangardaixos terribles” van viure a la Terra; els fòssils. Així que després d’investigar, tocar, observar, preguntar, raonar, llegir… els nostres alumnes han pogut vivenciar la formació d’un fòssil. Anys d’història resumits en un petit experiment al nostre laboratori!

Publicat dins de General | Deixa un comentari