ELS NENS I NENES DE P-3 JUGUEN AMB LES OMBRES!!

[slideshare id=17031131&doc=lesombres-130308041639-phpapp01]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

VISITA A CATOR

Dins el projecte d’educació medi-ambiental de l’escola , els alumnes de cinquè hem visitat la planta de tractament d’olis industrials CATOR. Es tracta d’un centre de reciclatge l’olis minerals usats generats a Catalunya per que siguin refinats mitjançant un PROCÉS NET, obtenint les bases per a la formulació de nous olis lubricants. Aquesta manera de reciclar és més ecològica que la via combustible o incineració.

Sabeu que hem après?????

  • que l’oli usat és un residu molt tòxic i perillós, un autèntic verí per al medi ambient.
  • l’oli usat no es pot llençar per les aigüeres,com fan les nostres mares, ja que un litre pot contaminar un milió de litres d’aigua.
  • 1 litre d’oli de motor usat, si és abocat, pot formar una taca de 4.000 metres sobre l’aigua.
  • l’oli usat no es pot cremar incontroladament: 5 litres contaminen l’aire que una persona pot respirar durant 3 anys.
  • 1 Kilogram d’oli usat cremat genera 3 Kg. de diòxid de carboni a l’atmosfera (efecte hivernacle).
  • l’oli usat conté un elevat percentatge d’oli base bo, aleshores PER QUÈ NO EL RECUPEREM???

 

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

L’aigua és un recurs insubstituïble

Els alumnes de 4t hem estudiat com podem depurar l’aigua. Hem fet una depuradora a classe i ens hem adonat de la importància de mantenir nets els nostres rius, mars i tot allò que ens envolta.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESTUDIEM ELECTRICITAT I MAGNETISME

L’alumnat de sisè està estudiant l’electricitat i el magnetisme. Avui a l’aula de ciències han estat fent per grups un circuit amb una bombeta i un altre en sèrie. Quasi tots els grups ho han fet molt bé; el proper dilluns intentarem fer un circuit en paral·lel. Apliquen el que han estudiat fent experimentació. Ànim i a seguir.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELABOREM EL NOSTRES PROPIS MEDICAMENTS!!!!!

Finalment he acabat el projecte APQUA “Com actuen els medicaments” fent un disseny d’una nova presentació de medicament.
Som científics i estem en uns laboratoris que fabriquen pastilles antiàcides. L’hospital comarcal ens ha demanat si podem solucionar un problema que tenen amb els pacients: té molt mal gust i els malalts no el volen prendre. La proposta de l’hospital ha estat posar l’antiàcid esmicolat dins una càpsula protectora, però esta tarda uns 20 minuts en desfer-se a l’estomac i començar a actuar.
El repte per als nostres petits científics és dissenyar i fabricar una nova presentació de medicament (pastilla, càpsula, xarop, sobret…) perquè no es noti el gust en ingerir-lo i que comenci a actuar dins del cos ràpidament.
A les imatges us presentem una mostra dels nostres medicaments !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Publicat dins de Cicle Superior, General | 2 comentaris

MIREU COM CREIX EL NOSTRE HORT!!!!

ELS NENS I LES NENES DE P.5 ESTEM MOLT CONTENTS I SORPRESSOS PERQUÈ JA HAN COMENÇAT A SORTIR LES FAVES I ELS ESPINACS AL NOSTRE PETIT HORT!!!!
NO ENS OBLIDEM MAI DE REGAR PERQUÈ AIXÍ AVIAT ENS HO PODREM MENJAR!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MEDICAMENT ENTÈRIC O NO ENTÈRIC??? (experiment 2)

El segon experiment del projecte APQUA, consisteix en observar si els analgèsics entèrics (amb càpsula protectora) són millors que els analgèsics no entèrics (sense protecció). La explicació sembla senzilla però en realitat no ho és: els medicaments entèrics sols és dissolen en medi bàsic, quan arriben als intestins, però no es desfan en medi àcid (estómac) i per tant, passen a través d’ell sense dissoldre’s. Amb això evitem l’acidesa i la cremor d’estómac. Si afegim un àcid com un analgèsic a una zona àcida com és el nostre estómac, el que aconseguim es provocar-li una acidesa més gran i això pot ser dolent en alguns casos.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

EXPERIMENT AMB ELS PULMONS I EL COR D’UN XAI

Tal i com es vam dir durant el primer trimestre l’alumnat de sisè va fer un experinent amb pulmons i un cor; us adjuntem les imatges perquè en l’anterior comunicat no les van poder penjar.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

HISTORIA DE LA TORTUGA CÉSAR I LA SEVA VETLLADORA

Vam trobar una tortuga al pati de l’escola, vam pensar que era de terra i durant un temps li vam donar enciam i pastanagues…
Observant el seu comportament similar a les dues que ja teniem, vam pensar portar-la al veterinari del barri per tal d’esbrinar la seva procedència…. la pobra va tenir molta sort perquè finalment es tractava d’una tortuga d’aigua. Com que el veterinari ens va atendre tant bé i li va fer les cures pertinents sense res a canvi, hem pensat entre tots, posar-li de nom “Cesar”, ja que aquest és el seu nom.
Des del principi tenim una cuidadora preciosa, la Soraya, que fa molt bé la seva feina i també té experiència ja que a l’estiu  té cura de les altres dues tortugues que tenim a l’aquari de l’aula ciències.

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari

COM ACTUEN ELS MEDICAMENTS???? (experiment 1)

A l’aula de ciències estem aplicant la unitat número 15 del dossier de l’APQUA 10-12, que treballa com actuen els medicaments al nostre cos. Primer que tot hem buscat imatges d’anuncis actuals i les hem comparat amb anuncis antics. Després hem fet una enquesta als pares envers l’ús o abús que fan dels medicaments enfront les nostres malalties.
Per finalitzar farem uns quants experiments… Aquest és el primer: intentem esbrinar si són més efectius mastegats o sense mastegar, es a dir si els nostres pares tenen raó quan els dissolen amb una cullereta i sucre per tal que ens els prenem i no protestem!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari