INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES A L’AULA D’ACOLLIDA

IM

Per què treballem totes les intel·ligències a l’aula?

La teoria de les IM ens ajuda a conèixer millor al nostre alumnat i així poder-lo orientar personalment, acadèmicament i professionalment. Ens permet utilitzar diferents metodologies per enfrontar-nos als nous reptes educatius actuals: un tractament personalitzat i/o individualitzat de l’alumnat, una educatió integral, treball cooperatiu i/o individualitzat, detecció de les fortaleses, una educació multisensorial, atenció als estils d’aprenentatge, eduació emocional, una educació pels èxits personals, sistemes d’avaluació basats en la productivitat i l’aplicació de les TIC i les TAC a l’aula. Totes aquestes metodologies en ajudaran a assolir les competències bàsiques educatives. El professorat i els centres educatius han d’estar preparats per a aquest nous reptes. Hem d’intentar ajudar a l’alumnat a poder treballar amb les seves fortaleses i així potenciar la promoció explícita de l’excel·lència. Establint la diversificació de les estratègies d’aprenentatge i de diferents formes d’avaluar d’una manera equilibrada entre els diferents tipus d’intel·ligències, aconseguirem arribar a una millora educativa, qualitativa, equitativa i inclusiva. Podeu fer aquestes caceres i veure el vídeo explicatiu.

Cacera del Tresor: Intel·ligències Múltiples 1

Cacera del Tresor: Intel·ligències Múltiples 2

Vídeo Intel·ligències Múltiples

Totes les activitats, projectes, productes, etc que fem a l’aula d’acollida, tenen en compte aquesta teoria i les metodologies que l’acompanyen.  Podeu veure dos exemples de projectes d’IM: Els esports i un projecte per treballar l’educació emocional: El dòmino de les emocions. “Les escoles d’IM del futur s’assemblaran menys als col·legis i més al món real; els edificis escolars tradicionals serviran com a conductors temporals a través dels quals l’alumnat avançarà cap a experiències significatives a la comunitat” H. Garner