PORTAFOLI A L’AULA D’ACOLLIDA

EL PORTAFOLI DE L’AULA D’ACOLLIDA

Aquest mes de juny començarem a treballar el portafoli final de l’alumnat de l’aula d’acollida.  Aquest bloc té una finalitat de diari del professorat de l’aula d’acollida i a la vegada de portafoli docent. El nom de portafoli el podreu trobar de diferents maneres escrites: referides al professorat: portfoli, portafoli docent, carpeta docent, … Adreçada a l’alumnat: portafoli de l’alumnat, carpeta d’aprenentatge, portfoli de l’alumnat. Tots aquests mots fan referència a un instrument d’avaluació. Un portafoli: és una col·lecció d’informació acadèmica i personal que té com a objectiu documentar el propi procés d’aprenentatge i mostrar evidències de les competències desenvolupades. És una recopilació dels treballs acadèmics realitzats, acompanyada de reflexions personals sobre els mateixos. Aquesta reflexió ens permet expressar les nostres idees respecte de com hem portat a terme el propi procés d’aprenentatge (els encerts, les capacitats desenvolupades, l’aprenentatge valorat, les dificultats trobades, els reptes i els projectes que sorgeixen a partir d’elles, els seus qüestionaments, etc). Aquesta documentació es pot organitzar com us sembli més convenient. A continuació us proposo de fer una WebQuest per al professorat, sobre com elaborar portafolis a l’alumnat. Veureu que poden ser de molts tipus, segons l’entorn i característiques de l’alumnat.

WebQuest:  Com fer un portafoli?         webquest.gif

Aquest és un model per fer PORTAFOLI ALUMNE