ERA CONCENTRACION ENA AULA

Eth tèma dera atencion e concentracion enes ahèrs escolars ei quauquarren que mos preocupe ara màger part des mèstres. Cada dia auem mès dificultats entà qu’es nòsti escolans e escolanes mos escoten,  se concèntren en trabalh e non se distreiguen damb quinsevolha causa …
Òc, ei dificil mantier era sua atencion. Quin ei eth motiu? Dilhèu ei perque son
entornejadi d’estimuls de per tot e aquerò hè que se distreiguen o dilhèu per qu’an massa causes e non son capables de valorar-les ne apreciar-les.  Non auem massa clares es causes, mès podem ajudar-les damb eth teatre.
Cercant en diccionari era definicion de CONCENTRACION mos ditz qu’ei fixar era atencion volontàriament sus un objècte, activitat o idia, deishant de costat es autes causes.
A QUÉ MOS AJUDE SABER CONCENTRAR-MOS?

  • A conéisher e compréner eth mon que mos entornege.
  • A conéisher-mos a nosati madeishi
  • A desvolopar es nòsti sentits (en guardar, escotar, provar … detengudament)
  • Conéisher es reaccions deth nòste còs dauant d’estimuls.
  • Desvolopar era imaginacion e era sensibilitat.
  • A hèr-mos mès solidaris damb es objèctes e èsters que mos entornegen.
QUINI JÒCS PODEM HÈR?
En quinsevolh moment dera classa en eth quau es nòsti escolans son distrèti podem arturar era classa e hèr bèra ua des activitats que seguissen. A mesura que se va trabalhant era mainadèra interiorize es recorsi entà mielhorar era atencion e silenci, e era classa se tornarà mès tranquilla e eth rendement mielhorarà.
  1. Escotar es tapatges deth nòste còs pendent uns minuts. Passadi aguesti les preguntaram qué an entenut. An de parlar d’un en un e sense prèssa.
  2. Dempús escotam es tapatges dera classa e contunhar damb es preguntes.
  3. Escotar es tapatges de dehòra.  Com èren (fòrti, hloishi, discontinus, …. que mos imaginauem?
  4. Quines causes pòden hèr es nòtes mans?
  5. Qué pòden hèr es nòstes mans? Quina part dera man trabalhe mès quan escriuem? Com plaçam es dits? … Podem contunhar damb d’autes accions (pientar-se, anar en bicicleta, lauar, …)
  6. Hèr ua passejada mentau per cadua des parts deth nòste còs sajant que rèsten relaxades.
  7. Observar un objècte, sauvar-lo ena memòria e descríuer-lo damb precision e detalh.
  8. Pintar un quadre
  9. Viatjam en autobús, trèn, shivau, mòto … imaginar es diferéncies.
  10. Recebem un present Com ei? Com va envolopat? A laç?

E atau podem anar higent mès causes.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTE LITERARI DE SANT JÒRDI

En estudi auem volut aprofitar que s’apropaue St. Jòrdi entà compdar damb era visita de Frederic Vergés qui mos parlèc sus es diferents tipes de diccionaris existents e mos hèc ua passejada pera origina dera lengua e eth besonh des diccionaris e pera istòria dera Val d’Aran.

 

 

 

 

Era nòsta companha Maria Jové presentèc ath nòste convidat.

 

 

 

Ficus en tot explicar es diferents alfabets (romanic, grec, …) e era etimologia des paraules, es diferents tipes de diccionaris, …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siguec ua exposicion plan complèrta e interessanta.

Gràcies Ficus pera tua explicacion!

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECITEM ELS POEMES DE LA JOANA RASPALL

Per commemorar el centenari del neixement de la Joana Raspall i aprofitant que arriba St. Jordi, els alumnes de CS hem volgut enregistrar algunes de les seves poesies.

Bombolles:
– Recitada per Adriana, Paula, Maria Jové e Melary

– Recitada per Ariadna, Andrea, Yannick e Laura

La nit: Recitada per Carla, Sol, Gustavo, Mª Elena, Matias e Maria Florina

Les sergantanes: Recitada per Jhoyver, Juan Daniel, Emily, Rodrigo e Fernando

El carrer desert: Recitada per Raúl e Héctor

Publicat dins de General | Deixa un comentari

COMPRENSION DE LA LECTURA

Amàs de lectures entà trabalhar era comprenença en castelhan.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CELEBRACION JOANA RASPALL

Toti auem liejut bèra poesia de Joana Raspall, bères ues en catalan e d’autes revirades ar aranés.

ELS LLIBRES
Cada llibre té un secret
disfressat de blanc i negre;
tot allò que et diu a tu
un altre no ho pot entendre;
sent el tacte dels teus dits
i creu que l'acaricies
i que el batec del teu pols
vol dir que, llegint, l'estimes.
(fragment)

Joana Raspall (1913-2013)

Neishec en Barcelona en 1913.  Ei escrivana e bibliotecària catalana. Pendent era GuèrraCivila sauvèc fòrça libres en calalan d’èster cremadi.

A collaborat ena edicion de diccionaris de: sinonims, locucions e frases hètes,  omonims e paronims.

Era sua òbra contemple autant era poesia com eth teatre, es condes e novèlles.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONDES ENTÀ CRÉISHER

Auem auut era sòrt de poder èster convidadi ara lectura des condes de Dolors Garcia Folch sus “La petita fada Cel.
En aguesta colleccion era petita hada Cel recor eth camin der autoconeishement, dn ua recèrca que la portarà ath descurbiment qu’era veritabla magia ei laguens de cadun de nosati e que sonque pòt gésser quan aprenem a escotar era nòsta votz interiora.

Es condes mos permeten, autant as pairs e mairs coma as mèstres, trabalhar era educacion emocionau.
Non i a un orde concrèt entà liéger pr’amor qu’es istòries son independentes, mès ei important començar peth prumèr “L’escola de fades” pr’amor qu’en aguest libre s’establís er hiu conductor de tota era colleccion e se presenten es dues personatges principaus. Eth desenlaç finau ei “El secret de les fades“.
Demoram que vos agraden fòrça e que mos ajuden ena educacion des nòsti petiti.
Traparatz er enlaç en menú dera dreta (blocs interessants).


Demoram que vos agraden fòrça.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CORNÈR DE LECTURES RECOMANADES

Enguan er arrat Gerard vos prepause participar en cornèr de lectures recomanades. Se tracte d’un espai a on podetz deishar en prèstec libes, en aguesta ocasion vòsti, e que recomanatz ara rèsta dera mainadèra dera escòla. Sonque auetz de portar un libe, revista, comic… qu’ajatz lejut e que vos age agradat fòrça, despús aumplir ua senzilha ficha tamb es donades basiques d’aguesta lectura e, sustot, non vos desbrembetz pas d’explicar eth motiu peth quau vos a shautat tant!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Entà reflexionar.

Se rosam es plantes entà que poguen créisher, per qué non hèm çò de madeish damb eth nòste cervèth?

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SOMOS UN MUNDO PARA TODOS Y TODAS

Daniel Brofman Aguilar ei  neishut en Buenos Aires, director de teatre e guionista cinematografic.  ei eth creador d’aguest materiau que partís de poèmes entara mainadèra damb tèmes tant importants e vigents en mon actuau.

Aguest amàs sage de desvelhar es processi creatius que mos hèsque conscients dera diversitat, dera egaltat de gènre e dera prevencion deth racisme. Aguesti trabalhs, ath delà d’estimular er aprenedissatge ajuden a èster fantasiosi, imaginatius.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CELEBRACION DETH CENTANARI DETH NEISHEMENT DE SALVADOR ESPRIU

Algunes de les seves poesies:

PERQUÈ L’ENTONIS AMB COMPASSIU AMOR 

Que no sigui, però, la cançó de l’odi,
nascuda de la injusta i llarga humiliació.
Ara em despengen uns dits piadosos
de les forques senyorials de la paraula,
i cau a poc a poc la clara pluja
en aquesta terra nostra de pobres sembrats.
Oblido dolçament les ones i les hores,
i la por de morir m’esdevé una tranquil.la
mirada de caminant molt cansat a la porta
de l’hostal silenciós i càlid de la nit.
Enllà quedava la remor de les amples aigües,
em criden al repòs del profund desert,
el meu maligne nombre se salva en la unitat.
Continua llegint
Publicat dins de General | Deixa un comentari