HÈM UA CASETA DE CHICOLATA

Dejà hè uns dies era mainadèra de P4 e P5 vedérem eth vidèo deth conde de Hansel e Gretel.

Imatge de previsualització de YouTube

Mos agradèc tan era tecnica emplegada ena illustracion que pintèrem era nòsta caseta damb chicolata.

Guardatz que polides!

Publicat dins de cors 17-18 | Deixa un comentari

APRENEM ES VOCAUS EN ARANÉS

Era mainadèra de CI pren consciéncia dera posicion dera boca quan articulam es vocaus en tot cantar era cançon.

Imatge de previsualització de YouTube

Aprofitam entà enviar eth vidèo ara Calandreta d’Agen, damb era quau auem iniciat un intercambi.

Publicat dins de cors 17-18 | 1 comentari

Adivina, adivinanza…

Las niñas y niños de ciclo medio han trabajado las adivinanzas. Como resultado, en el ámbito de la expresión escrita, han inventado las siguientes adivinanzas en grupo:

A veces viene

Aina, Gala, Júlia y Narimene

ADIVINANZA

Elena, Judit y Eli

NIL I EIDAN

ME LLEVAS A CASA CADA DIA A VECES

Presentació1

Dentro de la competencia oral, han inventado y recitado sus propias creaciones individuales que podéis ver en el siguiente vídeo:

https://drive.google.com/file/d/0B21TN_3n5k3rVG5oc3lfMVR6NUE/view?usp=sharing  (clicar para ver el enlace)

INTERCAMBI DAMB ERA IKASTOLA TANTIRUMAIRU DE LESAKA

Eth cors passat era mainadèra de CI participèc en un intercambi culturau damb era ikastola Tantirumairu de Lesaka. Er intercambi consistie en hèr a conéisher es tradicions e era lengua.

Aguest intercambi ei laguens deth projècte Txikiak Handi, un projècte permanent deth Nafarroa Oinez que reivindique era grandesa des lengües minoritàries, encara que non petites. Atau madeish sage de crear laci enter eres.

Era celebracion deth Nafarroa Oinez ei ua ocasion entà expandir-se ath mon e poder soslinhar que totes es lengües siguen respectades.

Es escolans e escolanes elaborèren un pannèu entà desirar-les un bon cors, qu’es mèstres dera ikastola pengèren ena entrada der estudi. Guardatz qué polit quede ath cant deth sòn lògo.

IMG_20171015_104358-min

Dues mèstres dera escòla assistirem ad aguest eveniment entà liéger e firmar eth manifèst deth Txikiak Handi, amassa damb era comunautat der Alto Ventuari (cònca der Orinoco) damb era que es escolans de lesaka coneishéren eth makiritare.

Er objectiu d’aguest projècte des ikastoles ei balhar supòrt ar euskera, ath delà de reivindicar eth besonh d’un modèu pròpri d’educacion que respècte er idiòma, era cultura, era realitat e que sigue basat ena egaltat, eth respècte e era sostenibilitat.

Era mainadèra que participèc damb er intercambi mos dediquèc era cançon. Escotatz-la!

Vos deisham eth vidèo clip dera cançon qu’ara apreneràn es nòsti escolans entà arregraïr que s’agen interessat per conéisher es nòstes tradicions e era nòsta lengua.

Se voletz conéisher mès causes sus eth projècte vos deisham er enlaç: http://www.nafarroaoinez.eus/index.asp?idi=ES

GESSUDA DE TARDOR CM-CS

Eth pròplèu dimèrcles dia 25 de seteme, se hè bon temps, era mainadèra de CM e CS, amassa damb es mèstres tutritz e dues acompanhantes (Sandra e Bàrbara) pujaram des d’Es Bòrdes enquià Vilamòs.

• ORARI:

Entrada: 9 ores en estudi

Arribada: tàs 17 ores en estudi

• MATERIAU DE BESONH:        Esdejoar

Dinar

Béuer (non begudes damb gas, non botelhes de veire)

Fruta, fruts secs

* Camara fòtos (opcionau)

EI PLAN IMPORTANT PORTAR UN BON CAUCÈR E IMPERMEABLE PER SE PLÒ.

Cinc sòs dera gessuda

Eth bon temps mos acompanhèc tot eth dia  e mos hèc a sudar un shinhau. Era pujada siguec un shinhau dura, pr’amor qu’ei plan arribenta, mès non mos importèc pas guaire pr’amor que passèrem per dus pòbles que jamès auíem visitat: Benós e Begós.

En Begós es dejoèrem entà afrontar era darrèra pujada, sòrt qu’ère ombrèra!!

En arribar en Vilamòs vedérem un horn de caudia. Mos choquèc plan pr’amor que non sabíem entà que servie.

Visitam er ecomusèu ÇÒ DE JOANCHIQUET. Aquiu mos demoraue Monica, qui mos hèc ua plan bona explicacion de tot er auviatge des d’Aunòs.

En tot dinar, ena plaça des lauadèrs, visitèrem era glèisa romanica e comencèrem a baishar.

Publicat dins de General | 1 comentari