EL NOM

“A l’escola els infants s’adonen que hi ha un element format per lletres que pren moltíssima importància i que regula les situacions a l’aula: el nom de cadascú. El troben escrit per tot arreu i reconèixer-lo els permet resoldre situacions funcionals, com ara desar endreçades les seves pertinences, ocupar un espai concret, ordenar els seus treballs, identificar-se davant dels companys, anticipar l’ordre de participació en determinades activitats… De seguida, el nom propi comença a donar sentit al codi escrit perquè és totalment útil i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers. És la font de motivació indiscutible per descobrir les lletres i l’escrit, i per tant, començar el procés de la lectoescriptura a partir del propi nom és el millor punt de partida a I3.”

Comencem a descobrir el nostre nom a les taules de llum!!

FOTOS

Seguim treballant el nostre nom, estampem les lletres i encerclem la primera!

FOTOS

La màgia de descobrir lletres ens porta a jugar amb diferents materials. Avui cobrim el full amb pintura negra i aigua i apareix la nostra lletra!!

Treballem el nom a través del joc i els racons. Identifiquem el nom i el composem amb les fotos i les agulles d’estendre.

FOTOS

Confegim el nostre nom i dels altres amb les lletres de fusta.

FOTOS