EL NOM

“A l’escola els infants s’adonen que hi ha un element format per lletres que pren moltíssima importància i que regula les situacions a l’aula: el nom de cadascú. El troben escrit per tot arreu i reconèixer-lo els permet resoldre situacions funcionals, com ara desar endreçades les seves pertinences, ocupar un espai concret, ordenar els seus treballs, identificar-se davant dels companys, anticipar l’ordre de participació en determinades activitats… De seguida, el nom propi comença a donar sentit al codi escrit perquè és totalment útil i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers. És la font de motivació indiscutible per descobrir les lletres i l’escrit, i per tant, començar el procés de la lectoescriptura a partir del propi nom és el millor punt de partida a I3.”

Comencem a descobrir el nostre nom.

L’Anna ens ha presentat uns cartellets a on podíem veure la nostra foto acompanyada d’unes lletres. En aquestes lletres posava el nostre nom. Una de elles, la primera, era de color vermell. Vam descobrir que algun company/a tenia la mateixa que nosaltres.

FOTOS.

Descobrim la forma de la nostra primera lletra a la taula de llum.

FOTOS.