Comencem les exposicions del projecte

Hola famílies!
Avui ens hem estrenat amb les exposicions del projecte de “PAÏSOS I CIUTATS”. De moment ens han parlat de França, de Roma i de Plònia.
Com ja us he anat comentant i tal i com us vaig penjar en el cartell de la porta, CADA DIMARTS I CADA DIJOUS FINS EL 18 DE MAIG dedicarem una estona al matí a fer exposicions, és per això que no és un treball que hagueu de fer urgentment, sinó que cal treballar-ho a casa per tal que els nens i nenes se sentin segurs i ens puguin explicar el seu mural còmodament.
Avui, a la classe, hem parlat que és una feina semblant a la del Protagonista Lector, en el sentit que NO HAN DE LLEGIR RES del mural, sinó que ho han de saber explicar, igual que fan amb el conte, és per això que no cal que el mural porti gaire lletra.
Com que sovint és més fàcil veure-ho directament que explicar-ho, us penjaré un exemple. La Nayara, tot i que li ha dit a la seva mare que s’havia deixat d’explicar coses perquè li feia vergonya, ens ha fet una molt bona explicació de quatre coses de França. Tal i com ja us vaig escriure, no és tant important la quantitat d’informació, sinó que l’hagin buscat a casa amb vosaltres i l’hagin preparat de manera que la puguin compartir amb els companys. Si voleu veure el vídeo, cliqueu aquí.

IMG_1313

Sovint es diu que l’escola ha de preparar els nens per la vida real, i aquest projecte intenta fer això en la seva mesura. És a dir, avui dia, la informació està a l’abast de tothom (no la té només el mestre) i el que els nens han d’aprendre és això, que cal buscar allò que volen, seleccionar-ho i preparar-ho, per poder transmetre-ho als altres.
Vosaltres com ho veieu? Us agrada la idea de construir des de casa i entre tots un projecte?

Bé, qualsevol dubte, ja sabeu que me’l podeu preguntar a les entrades i sortides, només em queda desitjar-vos bona feina a casa i dir-vos que espero les exposicions dels nens i nenes!

Una abraçada,

-MªAngels-

4 respostes a Comencem les exposicions del projecte

1. Rubén (pare de l'Oriol i el Jan) diu:

Sí, em sembla bé que des de ben petits, s’acostumin a parlar en públic i a explicar continguts que ells mateixos han preparat a casa (de moment ajudant-los), perque els anirà molt bé el dia de demà.

Ànims porquets, feu una bona presentació !!!

Un proyecto muy interesante!!! La idea es estupenda, y prepararlo en casa todos juntos es ideal. Ya estamos en ello….

3. Sandra diu:

Em sembla molt bé aquesta idea del projecte..així desde petits ja va bé que es preparin per sapiguer parlar en grup i tinguin motivaçio per fer-la a casa buscant les fotos al ordinador…i lo millor de tot es veure la cara de content que fa amb la seva feina..

4. MªAngels diu:

Hola a tothom!
    Veig que el projecte està agradant a la majoria perquè gairebé tots els nens i nenes estan portant informació. També m’agrada haver transmès correctament la idea que jo tenia per aquest projecte, la del treball de la informació a casa i de la posada en comú a l’escola. Normalment, els nens i nenes preparen molta més informació a casa de la que després ens expliquen aquí, és completament normal, han de parlar davant de tot el grup, saben que jo els gravo amb la càmera, i tot plegat els imposa una mica. Però de veritat us dic que HO ESTAN FENT MOLT BÉ!

Continuarem a l’espera de més investigacions de països/ciutats! Bona feina a tots!
    Una abraçada,

-MªAngels-