A l’aula tenim una organització interna de l’aula que ens permeti garantir un cert ordre i fomentar la implicació de cada infant en les tasques col·lectives. D’aquesta manera, hem realitzat quatre grups dins el grup-classe, cadascun dels quals té el seu encarregat de material i de recollida. Aquests grups també ens possibilitaran dur a terme els jocs lingüístics i matemàtics, així com l’intercanvi d’experiències i l’elaboració de treballs cooperatius.
Apart dels encarregats de material (4) i de recollida (4), també hi ha els missatgers (2), el fotògraf (1), els reporters (2), els encarregats del calendari (2), els de l’hort/plantes (4) i els vigilants (opcional). Els missatgers tenen la funció de realitzar comunicats a altres aules o a les famílies per mitjà oral o escrit. El fotògraf de l’aula es responsabilitza de realitza fotografies de diferents treballs i/o experiències d’aula que, una vegada seleccionades, seran descrites a mode de notícia pels reporters en el bloc. Més endavant, ens agradaria poder-ho fer mitjançant gravacions digitals. Els càrrecs es canvien quinzenalment.
La distribució de l’aula serà flexible depenent del grup i del tipus de treball que es realitzi (per exemple, jocs o bé converses, projeccions, etc.).
Dins l’aula disposem de diferents materials que ens ajuden a treballar i a comprendre: La taula del 100, l’abecedari, mapes, la línia del temps, jocs, contes,…