English school trip to Coma-ruga!

El passat 8, 9 i 10 de novembre, els nens i nenes de 6è de la ZER Tres Branques van gaudir d’unes colònies en anglès a Coma-ruga.  Han estat unes colònies d’immersió en la llengua anglesa on l’objectiu era que els alumnes aprenguessin anglès, però també que gaudissin de la llengua tot treballant i jugant.

El centre d’interès d’aquestes colònies ha estat el “Natural Science” i els alumnes s’han familiaritzat amb el vocabulari i expressions relacionades amb la temàtica. Hem pogut fer moltes de les activitats a la platja, a l’estany i al riuet de Coma-ruga, un entorn amb propietats terapèutiques.

Han estat unes colònies molt divertides, molt riques de contingut i aprenentatges i on hem gaudit d’un entorn molt diferent al que estem acostumats.

Molt contents d’aquestes colònies que esperem que es tornin a repetir l’any que ve! I si voleu veure com de bé ens ho vam passar, podeu clicar aquí per veure algunes fotos!

Afectació de la vaga general del 8 de novembre

Benvolgudes famílies,

us volem informar que en relació a la vaga general convocada per demà dimecres 8 de novembre, les escoles de la ZER oferiran serveis mínims per garantir el dret a l’assistència de l’alumnat.

El professorat té dret a acollir-se a la vaga i una part important del claustre en farà el seguiment i, per tant, no s’avançarà currículum.

Hi haurà servei de menjador i es manté l’horari habitual dels centres.

En cas de rebre noves instruccions del Departament us ho comunicarem el més aviat possible.

Cordialment,

L’equip de mestres

Sortida de tardor a Maians

El passat dimarts 31 d’octubre vam fer la primera sortida de tota la ZER per celebrar la castanyada, que aquest any va tenir lloc a Maians. Al matí vam fer una gimcana amb grups barrejats de totes les edats i de les tres escoles. Hi havia moltes proves repartides per tot el poble i ens ho vam passar d’allò més bé.

A la tarda, els nens de 6è van fer una desfilada vestits de castanyers i castanyeres  i vam menjar castanyes tots plegats a la pista. També vam repartir els premis del concurs de moniatos. Que difícil va ser escollir els guanyadors, tots els moniatos que es van presentar tenien una gran qualitat!!!! Per veure les fotos de la festa, podeu clicar aquí.

Va ser una gran jornada, moltes gràcies a tothom que hi va participar!!!

ZER

Sortida de CM i CS a l’observatori de Pujalt

Com es formen els núvols? Què és la pressió atmosfèrica? Per què no la notem? Com es forma un huracà? Aquestes i altres preguntes són les que hem pogut respondre a la visita que hem fet a l’observatori de Pujalt.

L’observatori de Pujalt és un observatori meteorològic i astronòmic. Hem anat a fer el taller de meteorologia per endinsar-nos més en aquest fantàstic món científic.

Hem realitzat dos tallers. El primer ha consistit en una observació meteorològica directa. Llegint les dades dels aparells que formen part de l’observatori i entenent què hem de fer a l’escola si volem recollir dades. El segon taller ha constat d’un seguit d’experiments que ens han permès entendre millor la meteorologia.

Ha estat una sortida molt rica en contingut que ens ha servit per continuar el projecte de medi natural.  A continuació, en podeu veure algunes fotos clicant aquí.

Captura de pantalla 2017-10-18 a les 18.31.02

Informació de la sortida de tardor i el concurs de moniatos

Benvolgudes famílies,

ben aviat farem la primera sortida del curs que participaran TOTS els alumnes de la ZER: la sortida de tardor! Aquest any la farem a Maians i, a més de moltes activitats i passar-ho molt bé, també farem, com ja és tradició, el concurs de moniatos! A continuació us adjuntem la carta informativa* i les instruccions per a participar en el concurs.

*L’hora i lloc de sortida i tornada us l’especificarà cada escola.

Gràcies i fins aviat!

Vaga general

Benvolgudes i benvolguts,

Totes les escoles de la ZER TRES BRANQUES condemnem enèrgicament la violència exercida per part de les forces de seguretat de l’estat per intentar impedir el referèndum de l’1 d’octubre.

Les actuacions policials per desallotjar violentament els milers de persones que s’han aplegat en els col·legis de Catalunya i per requisar el material per a la votació són absolutament inadmissibles i són una violació de drets civils i polítics i de la convivència de la societat catalana.

Tot l’ equip docent expressa la solidaritat i l’afecte a totes les persones ferides i desitja que es recuperin ben aviat, alhora que considerem que  aquests fets mereixen una resposta contundent.

Constatem la vulneració dels drets fonamentals i les llibertats democràtiques que s’estan produint per part del Govern i els organismes de l’Estat.

Per tot això, recolzem al conjunt de la ciutadania de Catalunya, en la seva pluralitat i diversitat, a la defensa d’un marc democràtic que tingui per principi el diàleg i no la força, la política i no l’autoritarisme, el respecte i no la intolerància.

Com a resposta a la greu vulneració de drets i llibertats viscuts ens adherim a l’ ATURADA DE PAÍS de demà dimarts 3 d’ octubre.

Les escoles de la ZER TRES BRANQUES romandran obertes fent els serveis mínims marcats pel Departament d’ Ensenyament. Tot i que us encoratgem des dels centres a  adherir-vos a l’ ATURADA.

Cordialment,

L’ Equip Directiu de la ZER TRES Branques.

Castellolí, dilluns 2 d’ octubre de 2017

Sortida de 6è : Tibidabo

Enguany els alumnes de sisè de la ZER Tres Branques van redactar un carta, de manera formal, a les tutores on es demanava fer una sortida lúdica per tal d’acomiadar la seva trajectòria per les escoles. Se’ls va acceptar la petició i després d’escoltar les diferents propostes es va decidir anar al Tibidabo. Va ser un dia on ells es van sentir protagonistes i s’ho van passar molt bé pujant i baixant per les atraccions. Des de la ZER els desitgem un bon pas a secundària i molt bon futur.

IMG-20160618-WA0015[1]IMG-20160618-WA0018[1]