Molt bon estiu ! ! ! !

el rei de l’estiu.

Carme Cabús

Matiprat 2018: cinquena edició

Com cada any i ja en fa cinc, el 18 de maig s’ha celebrat la gimcana matemàtica, MATIPRAT,  pels carrers del Nucli antic del Prat. La Gimcana es realitza al voltant del 12 de maig coincidint amb la diada de la matemàtica. Des de l’any 2000, es celebra el dia escolar de les matemàtiques coincidint amb la data de naixement de Pere Puig Adam (1900-1960) pedagog i matemàtic català.

La primera Matiprat es va iniciar el curs 2013 -2014, fruit de la iniciativa i el treball compartit entre professorat  de matemàtiques dels Instituts Baldiri Guilera i Salvador Dalí i el Centre de Recursos Pedagògics, CRP del Prat. El curs següent ja s’afegien al grup de treball i a la gimcana la resta d’instituts del Prat i posteriorment dues escoles concertades. Enguany hi ha participat 7 centres de secundària: Institut Baldiri Guilera, Institut Salvador Dalí,  Institut Ribera Baixa, Institut Estany de la Ricarda, Institut Escola del Prat, Mare de Déu del Carme i Nostra Sra. del Mar.

582 nois i noies de 1r d’ESO organitzats en 98 petits grups resolen problemes matemàtics quotidians i relacionats amb l’entorn. La Matiprat consta de 11 proves repartides pel Nucli antic i el Fondo d’en Peixo. Aquesta gimcana no seria possible sense la col·laboració entusiasta d’una vintena de voluntaris i voluntàries del Prat, l’ajuda de més de 200 alumnes voluntaris de 4t d’ESO d’escoles i instituts i la supervisió atenta del professorat del centres i dels tècnics educatius del CRP. També comptem amb la col·laboració de les botigues  i establiments del Carrer Ferran Puig. Així mateix comptem amb el suport i col·laboració de l’Ajuntament del Prat.

XIV Certamen de Lectura en Veu Alta 2018

Ahir 21 de març del 2018 es va celebrar el XIV Certamen de Lectura en Veu Alts s l’auditori del Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts.

Alumnat d’instituts i escoles van llegir, val a dir que fantàsticament, les seves lectures.

Els grumets vermells (alumnat de CM) van fer la lectura del llibre Un plat de macarrons  de Mercè Canela. Els grumers verds (alumnat de CS) La tribu de Zippolo de David Nel·lo. Els timoners (alumnat d’aula d’acollida) Dràcula de Bram Stoker. Els corsaris (alumnat de 1r i 2n d’ESO) van llegir Adam i Thomas d’Aharon Appefeld, i finalment la Tropa de Corsaris  (alumnat de 3r i 4t d’ESO) Xavai Gras es menja el món de K.L. Going.

FELICITATS a tots els participants!!!

Del Prat van participar:

• L’escola Jaume Balmes
  • L’escola Bernat Metge
  • L’escola Ntra. Sra. del  Mar
  • Institut-escola del Prat
  • Institut Baldiri Guilera
  • Institut Ribera Baix

Conte col·laboratiu 2017-18

El dia 14 de març de 2018 s’ha celebrat al Cèntric l’acte de cloenda dels Contes Col·laboratius realitzats per l’alumnat del Cicle Mitjà del  Prat de Llobregat. S’han creat cinc històries fantàstiques amb finals sorprenents. La lectura, per part d’actors del teatre Kaddish (Blanca Pàmpol, Mercè Meroño, Jordi Sala,i Laura Giberga); ha emocionat als participants, que han vist volar les plomes del seu equips.

Han participat les classes de:

• 3r A i 3r B de l’escola Galileo Galilei
  • 3r i 4t de l’escola Bernat Metge
  • 4t A, 4t B i 4t C de l’escola Josep Tarradellas
  • 3r B i 3r B de l’escola Jaume Balmes
  • 4t A, 4t B i 4t C de l’Escola del Parc
  • 4t de l’Institut escola del Prat
Per llegir els contes clica aquí

XXIX Saló de l’Ensenyament

La XXIX edició del Saló de l’Ensenyament es durà a terme del dia 14 al 18 de març. Informació per preparar la visitar i aconseguir les entrades al Saló: XTEC.

Com altres anys se celebra la Jornada informativa vinculada al Saló: Accés als estudis i continuïtat formativa (inscripció a l’activitat 9000170520) que tindrà lloc el dimarts dia 6 de març de 9.00 a 15:00 hores al Campus Nord de la UPC.

Dia de la Internet Segura

El Dia de la Internet Segura (6 de febrer de 2018) es celebra a més de 100 països de tot el món des de ja fa una desena d’anys, enguany amb el lema: Crea, connecta i comparteix amb respecte: una Internet millor comença amb tu

És un bon moment per treballar amb els alumnes alguns dels continguts que el Departament d’Ensenyament posa a disposició dels centres educatius a través de la secció Internet segura de la XTEC i a l’EDU365.
Aquest curs s’hi han afegit els materials dels programa #aquíproubulling:

Podeu trobar els hashtags actius #SID2018 i #SaferInternetDay a les xarxes socials, a Catalunya també fem servir #diainternetsegura.

Grup de Treball de Programació i Robòtica

Aquest curs, dins del Pla de Formació Permanent de Zona, engeguem el Grup de Treball internivells de Programació i Robòtica. Aquesta modalitat formativa ens facilita introduir activitats relacionades amb el pensament computacional adients al context de cada centre a partir de l’aprenentatge entre iguals. A més, també comptem amb l’ajuda d’experts com en Sebastià Capella, la Sílvia Benaiges o en Frank Sabaté.

Presentació de Web de Centre Educatiu a la Jornada de Qualitat a l’Ensenyament

L’Escola Charles Darwin ha participat a la XV Jornada de Qualitat a l’Ensenyament celebrada a la Universitat Autònoma de Barcelona com a un dels bons exemples de webs de centres educatius del Prat de Llobregat.

Ha estat una jornada molt profitosa on ha compartit la seva experiència d’utilització i de dinamització del nou portal web XTEC Nodes amb docents d’altres centres educatius d’arreu de Catalunya.

No ens toqueu l’educació!

El Servei Educatiu del Prat de Llobregat condemna els atacs contra
l’educació pública catalana, reivindica la professionalitat i les bones
pràctiques de la comunitat educativa i s’oposa a qualsevol intervenció de
les competències educatives de la Generalitat de Catalunya.

índex