XIV Certamen de Lectura en Veu Alta 2018

Ahir 21 de març del 2018 es va celebrar el XIV Certamen de Lectura en Veu Alts s l’auditori del Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts.

Alumnat d’instituts i escoles van llegir, val a dir que fantàsticament, les seves lectures.

Els grumets vermells (alumnat de CM) van fer la lectura del llibre Un plat de macarrons  de Mercè Canela. Els grumers verds (alumnat de CS) La tribu de Zippolo de David Nel·lo. Els timoners (alumnat d’aula d’acollida) Dràcula de Bram Stoker. Els corsaris (alumnat de 1r i 2n d’ESO) van llegir Adam i Thomas d’Aharon Appefeld, i finalment la Tropa de Corsaris  (alumnat de 3r i 4t d’ESO) Xavai Gras es menja el món de K.L. Going.

FELICITATS a tots els participants!!!

Del Prat van participar:

• L’escola Jaume Balmes
  • L’escola Bernat Metge
  • L’escola Ntra. Sra. del  Mar
  • Institut-escola del Prat
  • Institut Baldiri Guilera
  • Institut Ribera Baix

Conte col·laboratiu 2017-18

El dia 14 de març de 2018 s’ha celebrat al Cèntric l’acte de cloenda dels Contes Col·laboratius realitzats per l’alumnat del Cicle Mitjà del  Prat de Llobregat. S’han creat cinc històries fantàstiques amb finals sorprenents. La lectura, per part d’actors del teatre Kaddish (Blanca Pàmpol, Mercè Meroño, Jordi Sala,i Laura Giberga); ha emocionat als participants, que han vist volar les plomes del seu equips.

Han participat les classes de:

• 3r A i 3r B de l’escola Galileo Galilei
  • 3r i 4t de l’escola Bernat Metge
  • 4t A, 4t B i 4t C de l’escola Josep Tarradellas
  • 3r B i 3r B de l’escola Jaume Balmes
  • 4t A, 4t B i 4t C de l’Escola del Parc
  • 4t de l’Institut escola del Prat
Per llegir els contes clica aquí

XXIX Saló de l’Ensenyament

La XXIX edició del Saló de l’Ensenyament es durà a terme del dia 14 al 18 de març. Informació per preparar la visitar i aconseguir les entrades al Saló: XTEC.

Com altres anys se celebra la Jornada informativa vinculada al Saló: Accés als estudis i continuïtat formativa (inscripció a l’activitat 9000170520) que tindrà lloc el dimarts dia 6 de març de 9.00 a 15:00 hores al Campus Nord de la UPC.

Dia de la Internet Segura

El Dia de la Internet Segura (6 de febrer de 2018) es celebra a més de 100 països de tot el món des de ja fa una desena d’anys, enguany amb el lema: Crea, connecta i comparteix amb respecte: una Internet millor comença amb tu

És un bon moment per treballar amb els alumnes alguns dels continguts que el Departament d’Ensenyament posa a disposició dels centres educatius a través de la secció Internet segura de la XTEC i a l’EDU365.
Aquest curs s’hi han afegit els materials dels programa #aquíproubulling:

Podeu trobar els hashtags actius #SID2018 i #SaferInternetDay a les xarxes socials, a Catalunya també fem servir #diainternetsegura.

Grup de Treball de Programació i Robòtica

Aquest curs, dins del Pla de Formació Permanent de Zona, engeguem el Grup de Treball internivells de Programació i Robòtica. Aquesta modalitat formativa ens facilita introduir activitats relacionades amb el pensament computacional adients al context de cada centre a partir de l’aprenentatge entre iguals. A més, també comptem amb l’ajuda d’experts com en Sebastià Capella, la Sílvia Benaiges o en Frank Sabaté.

Presentació de Web de Centre Educatiu a la Jornada de Qualitat a l’Ensenyament

L’Escola Charles Darwin ha participat a la XV Jornada de Qualitat a l’Ensenyament celebrada a la Universitat Autònoma de Barcelona com a un dels bons exemples de webs de centres educatius del Prat de Llobregat.

Ha estat una jornada molt profitosa on ha compartit la seva experiència d’utilització i de dinamització del nou portal web XTEC Nodes amb docents d’altres centres educatius d’arreu de Catalunya.

No ens toqueu l’educació!

El Servei Educatiu del Prat de Llobregat condemna els atacs contra
l’educació pública catalana, reivindica la professionalitat i les bones
pràctiques de la comunitat educativa i s’oposa a qualsevol intervenció de
les competències educatives de la Generalitat de Catalunya.

índex

Veniu a conèixer el Servei Educatiu !

coneixseEl dijous dia 5 d’octubre de 13 a 14 hores us esperem al Servei Educatiu del Prat.

Les persones dels diversos serveis (CRP, LIC, EAP i CREDA) que donen suport i assessorament als centres educatius exposaran les seves línies d’actuació. Podreu descobrir els materials i recursos a disposició dels centres.

US HI ESPEREM!!! Inscripció

Us convidem a visitar la seu del Parlament de Catalunya, i conèixer-ne la seva potencialitat educativa

parlament

La xarxa de centres de recursos pedagògics dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament al Baix Llobregat, ha organitzat una sessió de treball al Parlament de Catalunya adreçada a les direccions de centre educatius no universitaris i altres agents educatius (tècnics municipals, personal dels serveis educatius, de la inspecció educativa…).

En aquesta sessió es farà una visita a les instal·lacions més emblemàtiques del Parlament i, després d’una breu pausa, es procedirà a la presentació del programa Aula Parlament que és la plataforma participativa que aplega totes les activitats educatives i de difusió de diferents propostes de proximitat a la ciutadania d’una de les institucions parlamentàries més antigues del món.

Per a participar en aquesta sessió només cal emplenar el formulari que tot seguit se us facilita i presentar-vos a les portes del Parlament (prémer aquí per consultar-ne la localització)  el dia 28 de setembre a les 15:30h.

Formulari d’inscripció (Inscripcions fins al 26 de setembre).

Si a escala interna de centre l’assistència de més d’una persona (especialment en el cas de l’Educació secundària), no suposa un inconvenient organitzatiu irresoluble en la seva dinàmica ordinària, podrà inscriure-s’hi també mitjançant el mateix formulari.