Concurs de pastissos de 2n ESO B

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tertúlia literària per la Marató: Crispetes per la Norma Schweizer de Pere Pons i Clar

L’INTERCANVI ESCOLAR 2017-2018

El passat setembre, uns alumnes de tercer i quart d’ESO van anar a França a fer un intercanvi amb els alumnes de l’institut Collège Didier Daurat, situat al poble de Saint-Gaudens.

Cada alumne tenia una parella francesa i va viure a casa seva durant una setmana. En arribar allà el divendres 23 de setembre a les onze de la nit, les famílies ens estaven esperant en una petita plaça i va ser molt emocionant. Ens vam presentar i les famílies ens van portar a les seves cases. Al principi, estàvem una mica avergonyits, però tot i així, vam fer un esforç per integrar-nos en l’ambient familiar i per comunicar-nos en francès. Al final del dia, ens sentíem més còmodes i ens vam sentir força bé a la seva forma de vida i als seus costums. Vam fer moltes activitats diferents en les que vam aconseguir fer grup. Va ser una experiència que no oblidarem mai. Esperem que l’amistat perduri per molts anys més.

Els francesos venen a l’abril vinent i estem impacients per la seva arribada. Hem de donar les gràcies a Donya, Émilie, Chloé, Anna,  Luc,  Thibault, Océane, Maëva, Raphael, Mila, Yoann, Guilhem, Léna, Élora, Valentine, Mathilde, Coralie, Iléona, Yuna, Charlotte i als professors  Mélanie, Guillaume et  Raphaëlle.

UNE EXPÉRIENCE INOUBLIABLE

En septembre dernier, des élèves de troisième et quatrième d’ ESO sont allés en France pour faire un échange avec les élèves du Collège Didier Daurat situé dans la ville de Saint-Gaudens.

Nous avons été logé dans la maison de nos correspondants. En arrivant là-bas le vendredi 23 septembre vers onze heures du soir, les familles nous attendaient sur une petite place et c’était très émouvant. Nous nous sommes présentés et les familles nous ont emmenés chez eux. Au début,  nous étions un peu embarrassés et  malgré cela, nous nous sommes efforcés pour nous intégrer avec eux et pour communiquer en français. À la fin de la journée, nous nous sommes sentis beaucoup plus à l’aise, et nous nous sommes très bien adaptés à leur style de vie et à leurs habitudes. Nous avons realisé beaucoup d’activités différentes et nous avons réussi à nouer de nouvelles amitiés.

Comme les français viendront en avril prochain, nous sommes impatients de leur arrivée.

Nous remercions nos amis français de leur sympathie et de leur accueil chaleureux.C’était une expérience que nous n’oublierons jamais. Nous espérons que l’amitié durera bien au-delà de notre première rencontre. Merci à Donya, Émilie, Chloé, Anna, Luc, Thibault, Océane, Maëva, Raphael, Mila, Yoann, Guilhem, Léna, Élora, Valentine, Mathilde, Coralie, Iléona, Yuna, Charlotte et aux  professeurs Mélanie,Guillaume et Raphaëlle.

Traductrice : Amal Bouhmal de 4t E

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller de garrotins per 2n d’ESO… artistes!!!!

Fantàstic projecte de Llengua Castellana i Literatura de 3r d’ESO

NO A LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SORTIDA A BARCELONA PROACTIVA OPEN ARMS per Laura Montero (2E)

Avui els nens i nenes de 2nE han anat a Barcelona al museu marítim de Barcelona i més tard a veure el vaixell de Proactiva Open Arms que és un ONG solidaria que ajuda a rescatar persones al mar Mediterrani.

Primer han anat al museu marítim, han esmorzat davant de la porta i sobre les deu han entrat, allà els hi han explicat que ara en el museu hi havien objectes, fotografies de l’ONG Open Arms.

Més tard sobre les dotze del migdia el nens i nenes de segon han anat a visitar el vaixell d’aquesta ONG, ja que està al port de Barcelona i l’ entrada es gratuïta. Al vaixell els hi han donat una petita xerrada sobre que és el que fan… I més tard han entrat dins del vaixell i han pogut veure i comparar-lo amb altres.

I més tard els hi van ensenyar uns vídeos sobre el seu treball.

Perquè sàpigues tot el que està passant en el mar que tu et banyes cada estiu, ajuda a difondre el missatge. Moltes persones arrisquen la seva vida per salvar la dels altres!

Campanya recollida de galetes

L’alumnat de 2nB d’ESO de l’Institut Lauro hem fet una recollida de galetes per a l’Associació El XIprer.
La durada de l’acció solidària ha durat des del 6 al 24 de novembre, el dilluns 27 un membre de l’asspciació va venir a recollir les galetes i tota la classe va ajudar a carregar-la.
Moltes gràcies a tothom per la solidaritat i la participació.

Nota informativa sobre l’activitat escolar per als dies 21 i 22 de desembre

El dijous 21 de desembre és dia inhàbil a efectes escolars, d’acord amb la normativa vigent relativa a la jornada electoral. En conseqüència tots els centres educatius romandran tancats a efectes lectius i de qualsevol activitat extraescolar ordinària.

El divendres 22 de desembre, últim dia del trimestre, és dia lectiu. D’acord amb el calendari escolar establert per al curs 2017-2018 a l’Institut Lauro dediquem aquest dia a fer entrevistes i lliurar els butlletins de notes a les famílies.

Atentament,

Jordi Orta

Director INS Lauro

Informació vaga general 8 de novembre de 2017

Benvolgudes famílies,
el dimecres 8 de novembre de 2017, l’Intersindical-CSC ha convocat una vaga general a Catalunya i ha rebut el suport del sindicat majoritari del professorat (USTEC-STEs).
A l’Institut Lauro una part important del professorat s’adherirà a aquesta vaga.
Igualment, el centre es mantindrà obert amb serveis mínims obligatoris.