Instruccions Matrícula Cicles Formatius de Grau Superior

Adjuntem enllaços sobre informació sobre les instruccions per la matrícula de l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Superior.
Documentació necessària
Instruccions per al pagament de la taxa

Dissecció de pulmons a 3r B d’ESO

LA CULTURA CLÀSSICA BEN VIVA AL NOSTRE INSTITUT

Els alumnes de 4t, solidaris amb El Xiprer

Aquest curs, els alumnes de 4t han donat a la Fundació El Xiprer la totalitat dels diners recollits a la gala. Una delegació d’alumnes ha visitat les seves instal·lacions i ha pogut conèixer de primera mà què hi fan per acompanyar les persones que ho necessiten. Entre moltes altres coses, han après la importància de mirar als ulls a la gent i d’intentar arribar-li a l’ànima.

Felicitem El Xiprer i els voluntaris que hi participen pel seu compromís amb les persones, i us convidem a tots a conèixer la seva tasca. Ser solidaris ens fa créixer!

Cristal·lització: pràctica 1r batxillerat C

Vídeo premi Taller Hip Hop per la Pau

Concurs Fotofilosofia de Batxillerat

Imatge de previsualització de YouTube

Entrevista a Dolors Garcia, autora de “Serena”

El passat gener l’autora del llibre “Serena”, Dolors Garcia i Cornellà, va venir al nostre institut, ja que el alumnes de 2n han llegit el seu llibre per l’assignatura de català. Dolors Garcia i Cornellà ens va deixar entrevistar-la, i des de aquí li agraïm la seva col·laboració.
 -En que et vas basar per escriure el llibre?
En una conversa amb uns amics, va sorgir el tema dels terratrèmols a Catalunya a l’època medieval i em vaig començat a interessar pel tema. Vaig buscar-ne informació  i vaig veure que el més fort de tots va tenir lloc el 2 de febrer de 1428 a les 8 del matí. Vaig llegir-me les conseqüències i en un llibre vaig trobar això:
“(…) Com el Dietari Jaume Safont, que sembla haver vist l’episodi de Santa Maria del Mar amb els seus propis ulls:
Enderroch de la  de Sancta Maria de la Mar de Barchinona: Dilluns a II de febrer MCCCCXXVIII, féu molt terratrèmol en la ciutat de Barchinona, e féu gran damnatge en moltes cases de dita ciutat, e enderrochà la O de Sancta Maria de la Mar e matà-y XVI persones, entre les quals hi matà una dona prenys e groça, qui jeya morta vestida ab un cot blau.
Traduït, vidria a ser “una dona prenyada i grossa, que jeia morta amb un vestit blau”. A partir d’aquí, jo dono un nom, uns origens, una família etc., a aquesta dona, la faig viure unes hores més perquè tingui la criatura i ja enfilo tota la història del llibre.

Informació important divendres 26 de maig

Recordem que el proper divendres 26 de maig, el centre romandrà tancat per festa local.
Gràcies i perdoneu les molèsties.

Finalistes dels premis Kabua

L’Albert, el Marc, el Nico, la Gadea i el Quim de 3rC, són finalistes del concurs de Videorelats Kabua.

Imatge de previsualització de YouTube

Felicitats a tothom, valia la pena esperar a que el vídeo acabés de pujar a Youtube.