MATEMÀTIQUES
Aquesta pàgina va adreçada a presentar tota una sèrie de recursos per treballar les matemàtiques en diferents nivells. Està organitzat de més fàcil a més dif ícil i per blocs de continguts (Numeració, sumes i restes, sèries, conceptes bàsics…)
SYMBALOO D’ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES PER A CICLE INICIAL
APRENENTATGES BÀSICS
En aquest bloc es presenten activitats bàsiques: color, mida, quantitat, espai i temps, orientació.
♣ El joc dels colors
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Mida i color. Es presenta una graella que l’infant ha d’omplir seguint el criteri de gran o petit, i el color.
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Forma- mida- color. Activitats dirigides a treballar les formes, els colors i les mides gran i petit
……………………………………………………………………………………………………………………..
♣ J-clic de les mides. Paquest d’activitats on es treballen les mides gran- petit- mitjà.
……………………………………………………………………………………………………………………..
♣ Conceptes bàsics. Es tracten conceptes de temps, espai i quantitat presentats de la forma següents
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Què falta? Ens presenten una sèrie d’objectes en fila i el nen o la nena a d’esbrinar quin falta en la fila de baix.
♣ Què sobra? El mateix que l’anterior però clicant l’objecte que sobra.
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Molts- pocs. Activitat molt senzilla per treballar els conceptes molt i poc
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Cap a on? Activitats d’orientació espacial orientades a alumnes d’educació infantil i cicle inicial
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Jocs variats. En les activitats que es proposen són interessants els puzles i unir els números. L’activitat del laberint és maca però una mica complicada donat que el nen no pot tocar les parets del laberint sinó torna a començar.
………………………………………………………………………………………………………………………
ELS PRIMERS NOMBRES
♣ Comptar bombetes
…………………………………………………………………………………………….………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Numeració, lògica, espai i temps
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Mengem fruites. Activitats de sèries i de relació grafia- quantitat fins al 5.
………………………………………………………………………………………………………..
ESCRIPTURA DE NOMBRES
♣ Aquesta pàgina ens presenta una activitat TIC que permet treballar l’escriptura de nombres fins al 999 utilitzant el teclat de l’ordinador.
………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Aquesta pàgina ens presenta un J-clic per el nom de les lletres. Els nens i nenes han de relacionar el número amb l’escriptura correcte
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.net/projects/nombres/jclic/nombres.jclic.zip&lang=ca
……………………………………………………………………………………………………………………………………
♣ Activitat de l’Edu 365 que treballa l’escriptura dels nombres del 0 al 19. Hi ha una primera part de presentació dels nombres, una segona d’exercicis i una tercera d’avaluació. A més, està dividit en dos nivells, del 0 al 9 i del 10 al 19.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/numeros/index.htm
………………………………………………………………………………………………………………………………….
♣ Aquesta activitat treballa com les anteriors l’escriptura de nombres, però ofereix a l’alumne pistes que l’ajuden a escriure correctament.
http://www.text-lagalera.cat/interact/demo%20tram1/matematiques.html
………………………………………………………………………………………………………..
SUMA I RESTA
♣ Pàgina on es proposen sumes a nivell visual que no superen el 6.
……………………………………………………………………………………………………………………….
♣ Pàgina on es plantegen sumes i restes portant i sense portar, i diversos resultats possibles
http://www.pekegifs.com/pekemundo/sumas/sumas.swf
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
♣ Generador de sumes i restes. Pàgina on es poden elaborar fitxes de sumes i restes de diferents nivells de dificultats
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/sumas_y_restas/sumas_y_restas_1.html
………………………………………………………………………………………………………..
SERIES
♣ Sèries. Es proposen una conjunt de sèries que el nen o la nena ha de resoldre, les poden fer de 2, 3 o 4 elements. Adreçat per infantil i CI.
………………………………………………………………………………………………………..
♣ L’editorial Anaya ens presenta diverses activitats per treballar sèries numèriques. El material està seqüenciat per nivells que van del 1r trimestre de 1r fins al 3r trimestre de 2on.
Anaya primer
Per anar a cada pàgina clicleu a sobre de la imatge
………………………………………………………………………………………………………..
SEQÜÈNCIES
♣ Seqüències. Clic que ens presenten tota una sèrie de seqüències de 3, 4 i 5 elements que el nen o la nena ha d’ordenar. Educació infantil i cicle inicial
……………………………………………………………………………………………………………………………….
♣ Pàgina que ens presenta un tren amb diferents vagons. En cadascun d’ell està representat el número d’imatges que tindrà la seqüència. Podem començar pels nivells més fàcils i anar augmentant la dificultat.
………………………………………………………………………………………………………..
MULTIPLICACIONS
♣ Generador de multiplicacions. Pàgina on es poden elaborar fitxes de multiplicacions de diferents nivells de dificultats
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
♣ “Mates a salsa” és un recull de 13 cançons inèdites en català per fer més agradable la memorització de les taules de multiplicar del 2 al 12. No és un recitat, ni una cantarella monòtona i repetitiva. Són temes musicals amb entitat pròpia i de diversos estils. És un producte d’entreteniment i educatiu alhora: fresc, divertit, ballable , atractiu i actual per la mainada.
Per les escoles és una eina més per treballar les matemàtiques, des d’altres àrees d’aprenentatge.