SESSIÓ 6

Activitats

En aquesta sessió, us proposem:

  • Col.locar un vídeo de YouTube a XTECblocs:

El web de YouTube ens ofereix un ampli ventall de vídeos, d’una gran utilitat didàctica, que poden ser utilitzat a les nostres aules. Tampoc ens podem oblidar, que nosaltres mateixos, els podem crear i podem allotjar els nostres vídeos al seu servidor. A continuació, us oferim el vídeo es que va presentar a la Mostra 09 i que va ser elaborat amb la participació dels alumnes de Cicle Inicial de l’Escola Ferran Agulló (Molins de Rei), el curs 08/09.

  • Crear vídeos amb Windows Movie Maker:

A partir del sistema operatiu Windows XP , Microsoft ha incorporat la utilitat d’edició de vídeo Windows Movie Maker .

Windows Movie Maker fa que crear pel·lícules sigui especialment fàcil i divertit. Ens permet crear editar o compartir els nostres vídeos directament al nostre ordinador, amb uns senzills moviments d’arrossegar i col. locar.

Podem afegir efectes especials, música i fins i tot una narració. Al final, podrem compartir la nostra “obra” a través del web, del correu electrònic o d’un CD.

A la sessió d’avui, captarem vídeo amb la webcam que incorpora un portátil. Cada càmera té el seu propi funcionament, però totes són molt fàcils d’utilitzar.

Instruccions:

  1. Acosta el ratolí al marge dret de la pantalla (cap al mig).
  2. Clica sobre el botó que té la figura d’una persona.
  3. Veuràs que s’obre una finestra i s’engega la webcam (situada al marge superior de la pantalla).
  4. Clica a sobre la imatge de la càmera de vídeo. Et veuràs a la finestra.
  5. Quan estiguis preparat/da per enregistrar, torna a clicar a sobre de la càmera de vídeo.
  6. Després d’uns segons d’enregistrament (mireu el rellotge, situat a la part inferior de la finestra), atura l’enregistrament.
  7. El fitxer de vídeo (AVI) s’ha haurà desat a la carpeta CURS TAC de l’escriptori.

Podeu descarregar-vos els tutorials per poder fer aquestes activitats, des de la pàgina MATERIALS.

Perifèrics

En la sessió d’avui, coneixerem els diferents perifèrics que ens permetran enregistrar vídeo.

Malgrat l’evidencia que la millor opció per enregistrar imatges és la utilització de les cameres dissenyades especialment per aquesta activitat, en la nostra pràctica diària amb l’alumnat, actualment, podem recórrer a d ‘altres opcions, no per això menys interessants com: la càmara digital de fotos, el mòbil i la webcam .

videocàmera

CÀMERA DIGITAL DE FOTOS

La càmera de fotos està pensada i dissenyada per fer fotografies. L’opció de gravar vídeo no és més que un complement. Conseqüentment no es pot comparar la qualitat de imatges de la càmera de vídeo, amb les que es poden obtenir amb una càmera de fotos. La capacitat per emmagatzemar fitxers de vídeo està en funció de la targeta de memòria de la càmera, que en aquest cas pot arribar a ser considerable.

MÒBIL

El mòbil està dissenyat tècnicament per comunicar-se telefònicament. La resta de recursos que té, com l’opció d’enregistrar imatges en moviment entre d’altres. Conseqüentment, la qualitat d’enregistrament serà sempre menor si la comparem la típica amb càmera de vídeo, per la seva menor resolució d’imatge i de so, a més de no permetre realitzar llargs enregistraments, per la seva poca capacitat per emmagatzemar .

LA WEBCAM

La Webcam és una càmera senzilla de vídeo digital, que entre moltes altres aplicacions (fotografies fer, videoconferència…) permet enregistrar imatges de vídeo, amb les limitacions pròpies d’aquest maquinari.

Si voleu aprofundir en aquest tema, us recomanem el material del curs de formació de la XTEC i al que podreu accedir clicant a sobre la imatge:

DV37 El vídeo com a eina de comunicació a l’aula. Usos didàctics i tractament.

A continuació, us facilitem l’adreça de la pàgina web d ‘AUDIOVISUALS que té la XTEC i on podreu ampliar els vostres coneixements i descobrir experiències didàctiques d’aplicació a l’aula.

Clica sobre la imatge per accedir-hi:

webcam

En la pràctica d’avui, utilitzarem la webcam incorporada en un ordinador portàtil, per tal de poder capturar vídeo, que després passarem a editar amb el programa Windows Movie Maker.

Recursos

1) Edu3.cat : L’any 2007 neix “Edu3.cat“, un portal audiovisual amb programes educatius de TV3, Catalunya Ràdio i produccions pròpies del Departament d’Educació. Tanmateix, de TV3 ha creat una secció educativa que col·labora amb el Departament d’Educació en la producció de programes que puguin ser d’ús per als centres educatius.

Els materials es poden consultar en funció de l’àrea curricular, l’edat de l’alumnat i també segons el format.

Cliqueu a sobre la imatge següent, per accedir a l’article:

edu3

2) TV3 ens ofereix de forma gratuïta un ampli arxiu de vídeos, que podem gaudir des de la secció 3alacarta del seu web. També ens dóna la possibilitat d’inserir la majoria dels seus vídeos al nostre bloc.

Molts d’aquests vídeos són de gran utilitat didàctica.

Clica sobre la imatge per accedir a l’article :

A la carta

Enllaços

Us proposem, a continuació, un recull d’enllaços de l’àrea de SOCIALS, pensats tant per l’alumnat d’Educació Infantil com pel de Primària.

INFANTIL I CICLE INCIAL

12345678910
11121314151617181920

CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR

12345678910
11121314151617181920

Deures

Us presentem ara, el vídeo “El bloc de Primària” presentat al I Congrés de Pràctiques Educatives Innovadores (curs 09/10) i a on expliquem el treball que fan els alumnes d’Educació Primària de l’Escola Ferran Agulló (Molins de Rei), al seu Bloc .

  • Deixa un comentari al bloc sobre el vídeo “El bloc de Primària”.
  • Col·loca un vídeo de YouTube, del 3alacarta o del web Edu3.cat al teu bloc.
  • Destaca, al menys, un dels enllaços facilitats al llarg del curs, i deixa un comentari al bloc del curs.

Sorpresa

Regal

34 thoughts on “SESSIÓ 6

  1. Marta Navarro

    Aquesta sessió ens serà de molta utilitat per incorporar com recurs educatiu tot el material audiovisual del que podem disposar per diferents mitjans (internet, càmera de fotos, càmera de vídeo i webcam).
    No hi ha cap dubte de que els avenços en el camp de la informàtica han generat una infinitat de possibilitats d’activitats i recursos per les aules. El professorat ha de fer un esforç per posar-se al dia i anar introduïnt en la seva pràctica diària tot aquest ventall de possibilitats. Per alguns de nosaltres aquest és un objectiu díficil d’acomplir, per això els cursos i seminaris de formació com aquest que estem fent ara, ens són molt útils i beneficiosos.
    A poc a poc, anem fent petites passes per no quedar-nos enrera de la societat de la informació.

  2. Marta Navarro

    El vídeo “El bloc de Primària” ens mostra com n’és de motivadora aquesta eina a l’aula. Els nens i les nenes poden participar accedint-hi des de casa seva, des de l’aula,…
    És una mostra del profitós que serà perdre la por i llençar-nos a l’aventura del món de les noves tecnologies.

  3. Marta Navarro

    El primer enllaç del C. Mitjà i C. Superior de la sessió d’avui ens mostra un bloc amb informació diversa d’activitats que poden interessar al nens i nenes d’aquesta edad. És una bona idea de fàcil accés per l’alumnat i que conté informació que ha estat triada i que, per tant, poden visualitzar sense que hi hagi cap risc de trobar-se continguts no adequats a la seva edad.

  4. Montse de Oses

    Hola a tothom!

    El vídeo del bloc m’ha semblat molt i molt interessant. Indubtablement ha de ser un recurs súper motivador pels alumnes, l’únic que penso que cal una implicació d’una gran part del claustre, i un coneixement més profund del tema.

    El vídeo, independentment del contingut, ha de ser difícil de fer, el tema dels dibuixets animats, etc. Ho veig una mica impossible per mi de moment.

  5. Isabel Fondevila

    M’ha semblat molt bonic el vídeo del bloc.

    Pel que fa al bloc, és un recurs molt motivador per l’alumnat, engrescador i atractiu per a les famílies.

    Estaria molt bé fer-ne un a l’escola d’aquestes característiques.

  6. José Antonio Valverde

    El vídeo del Bloc de Primària ja el coneixia ja que l’Emilia ho havia presentat en les sessions del SATI. Em sembla un bloc magnífic i molt motivador per a l’alumnat ja que la implicació de l’alumnat del Ferran Agulló ha estat extraordinària. El fet que els alumnes publiquin opinions, suggeriments, idees,.. crec que és molt important i a la vegada un exercici de llengua boníssim oi? A més totes les informacions que el bloc proposa estan molt bé.

    José Antonio

  7. Jesús Martínez

    Hola,

    Durant el curs hem vist molts enllaços i tots molt útils. Un dels que voldria destacar és el del diccionari de la casa (sessió on s’han d’anar col•locant els diferents objectes per completar els diferents espais de la casa. Crec que per infantil i cicle inicial pot ser una eina molt útil per treballar els objectes. És molt fàcil de fer servir i molt visual. A més, els noms surten escrits i una veu ens ho llegeix.

  8. Pilar Ferragut

    Aquest vídeo de primària està molt ben fet i molt treballat. Sembla molt engrescador i facilita la motivació dels alumnes per les noves tecnologies.

  9. Pilar Ferragut

    Els enllaços m’han agradat molt he fet servir els de llengua i mates de cicle inicial i els he trobat molt ben triats, perquè hi ha moltes possibilitats i els puc adaptar també per alumnes de cicle mitjà que han de reforçar les instrumentals.

  10. Jesús Martínez

    Hola,

    El vídeo de l’escola Ferran Agulló ens fa pensar en com podem utilitzar els diferents recursos que tenim a l’abast i com podem aprofitar-los per l’escola.
    Les noves tecnologies ens donen una dimensió nova en la que, com a mestres, podem aventurar-nos per tal d’ampliar els nostres coneixements i poder complementar la nostra feina.

  11. Esther Jiménez

    Al llarg de les diferents sessions, hem pogut observar molts enllaços, en educació infantil utilitzarem i posarem en pràctica molts d’aquets enllaços.

    En educació infantil comencem a introduir la informàtica, llavors treballem molt la coordinació visual. Hi ha molt enllaços que podem aprofitar per treballar-la.

    Un altre enllaç que aprofitaré és el de la lletres, es un recurs molt bo per facilitar la feina a la mestra. També l’enllaç del diccionari de la casa pots treballar altres àmbits, vocabulari, coordinació visual i escoltem la dicció de les paraules. Està molt bé. En aqueta última sessió m’agrada’t molt el enllaç del COCO.

    Que vagi molt bé!!!!

  12. Montse Alay

    Aquesta forma de treballar és molt més motivant per als nens i si es disposa de temps, que de vegades es fa difícil, ens ofereix molts recursos. Trobo que algunes coses seran possibles aplicar-les, sobretot a l’àrea de medi.

    El fet que els nens puguin participar és bàsic per a l’aprenentatge i a més es treballa “l’aprendre a aprendre” de forma molt clara.

  13. Glòria Soler

    M’ha agradat la sessió nombre un, a l’activitat número 1; el de les peces de la casa, i m’ha semblat adient per a infantil i també per a nens/es nouvinguts; per tal d’ampliar el vocabulari de les parts de la casa (tot un clàssic en l’àmbit d’aprenentatge d’idiomes).

    El joc és divertit i estimulant i molt senzill de manipular. Perfecte per als petits i per aprendre jugant.

  14. Elena Colomina

    Molt engrescador el vídeo “El bloc de primària”. És una eina molt motivadora pel alumnes i facilita la comunicació pares/alumnes/escola.

    També m’ha semblat molt interessant el fet que els exalumnes hi puguin participar per tal de no perdre el contacte amb la seva escola de primària.

  15. José Antonio

    Volia recomanar la següent adreça del curs:

    http://illustmaker.abi-station.com/index_en.shtml

    Aquesta adreça és la de creació dels avatars, aquests dibuixos que es poden fer triant cap, color de cabell, llavis,… millor que la cirurgia estètica!!!.

    Crec que aquesta adreça es pot utilitzar per treballar amb els nens i nenes en tallers per exemple, on es treballa la imatge.

  16. Eva Soler

    Hola a totes i a tots!!!

    Els enllaços m’han semblat molt interessants i curiosos, amb moltes possibilitats per a aplicar-los amb les nenes i els nens, sobretot perquè són molt motivadors i treballen diferents aspectes. Ara mateix trobo molt útils els que treballen la lectoescriptura, ja que els nens i les nenes de la classe han començat a escriure amb l’ordinador i la seva resposta a estat molt positiva.

    Una abraçada a totes i a tots!!!

    Eva.

  17. Laura González

    He trobat molt interessant el vídeo sobre El Bloc a Primària, a més d’estar presentat d’una manera molt atractiva, és una eina que pot estar a l’abast de tothom, sobretot dels alumnes que estan tan interessats en aquest tipus d’activitats i que estan immersos en aquest món tecnològic.

    Haurem de posar-nos les piles per a donar els nostres alumnes allò que tant els agrada i els ajudarà a aprendre d’una manera atractiva i engrescadora alhora que els ajudarà a comunicar i buscar recursos.

    Laura

  18. Mercè Sacristán

    Felicitats pel Bloc de Primària de la teva escola. Després del curs estaria bé que ens engresquéssim a fer un bloc d’escola per nivell per fer activitats, penjar vídeos imatges,etc..i així no oblidaríem el que hem après i seria una eina per tal d’incorporar les TAC a l’escola.

  19. Manela Fernández

    El segon enllaç del C. infantil i inicial de la sessió 6, m’ha agradat molt, és genial perquè els nens/es més petits es familiaritzin amb l’ús del ratolí, hi surten imatges reals d’animals, és molt motivador…

    M’ha agradat molt!!!

  20. Anna Mercader

    M’ha agradat molt el vídeo sobre el bloc de primària. Crec que estaria molt bé que a les escoles féssim un bloc per classe, nivell o cicle d’aquesta manera els nens i nenes podrien veure les seves feines i fer les seves aportacions. A l’aula es podria treballar en la realització del bloc i informant a les famílies podrien veure la feina que fan els seus fills a l’aula i també fer les seves aportacions a través de comentaris.

  21. Mercè Sacristán

    Hi ha tants enllaços que és difícil seleccionar-ne un. Dels enllaços del curs formació, m’han agradat molt el Picturetrail i els de música. Dels enllaços dedicats a les diferents àrees ( botons grocs) són molt interessants però encara no els he vist tots.

    Són un bon recurs.

  22. Laura González

    M’ha semblat molt interessant i molt ben presentat el vídeo sobre El Bloc de Primària. Trobo que és una eina divertida i enriquidora. Ara que ja hem fet el nostre bloc, i que ja hem ensenyat als nens i nenes algunes de les activitats, hem comprovat com és d’atractiu el bloc. Els hi ha agradat molt i a nosaltres també, així que cada vegada que puguem anirem introduint activitats i vídeos per poder continuar treballant.

    Moltes gràcies.

  23. Montse de Oses

    Al llarg del curs, se’ns han facilitat molts recursos, alguns dels quals els coneixia, i molts no. Un dels que m’ha agradat bastant és de Bon Profit!, Aprèn a menjar sa. Em sembla prou divertit i al mateix temps poden veure la necessitat de menjar bé, els serveix per entendre com són de necessaris alguns aliments, encara que a priori no els agradin.

    Encara he d’acabar de mirar-me’ls amb més profunditat, ja que són molts.

  24. Glòria Soler

    M’ha agradat molt el vídeo del “Bloc de primària” de l’escola Ferran Agulló de Molins de Rei.

    És una eina enriquidora i alhora lúdica, on els nens i nenes gaudeixen de l’aprenentatge i també gaudeixen amb coses properes, pel fet de pertànyer a l’escola i també amb coneixement de caire educatiu de tota mena.

    M’ha encantat.

  25. Manela Fernández

    M’ha agradat molt el vídeo del “bloc de primària”.. penso que es una eina molt motivadora per als nens i les nenes… poden participar en penjar notícies, fotos etc… i fins i tot entrar des de casa, ho trobo molt interessant, penso que totes les tutories haurien de tenir un bloc de la classe.

  26. Montse Alay

    Hola a tots!

    El vídeo de Primària de l’escola Ferran Agulló m’ha agradat molt perquè és una forma molt adient d’implicar a tota l’escola i que tothom es senti part d’aquesta. Crec, però, que hauria d’estar molta part del claustre implicada perquè requereix molta dedicació i que hi hagi una persona que ho pugui coordinar tot.

    Ànims a tots !

  27. Esther Jiménez

    Bon dia,

    Avui he tingut cinc minutets!!! Per veure el súper vídeo del bloc de primària, és súper divertit, motivador i molt enriquidor per treballar juntament amb els nens/es de l’escola.

    El tindré en compte al llarg de la meva vida docent.

    Esther

  28. Eva Soler

    Hola a totes i a tots!

    He trobat molt maco el vídeo del bloc de primària!
    Penso que pels alumnes és molt enriquidor ser partíceps en projectes conjunts d’aquest tipus, molt motivador! I també trobo molt positiva la participació de les famílies.

    Una abraçada a totes i a tots!

    Eva.

  29. Isabel Fondevila

    M’han agradat molt els enllaços en general, tot i que no els he obert tots.
    Destacaria L’electricitat a 5è i el de les taules de multiplicar amb guerra de vaixells.

  30. Isabel Fondevila

    M’han agradat molt els enllaços en general, tot i que no els he obert tots.

    Destacaria L’electricitat a 5è i el de les taules de multiplicar amb guerra de vaixells.

  31. Anna Mercader

    M’han semblat molt interessants tots els enllaços proporcionats en cada sessió.

    Hi ha alguns que els trobo una mica complicats per infantil però la majoria poden ser molt profitosos i els utilitzaré a l’aula en el racó d’informàtica.
    Són molt útils els de lletres per nosaltres i els de lectoecriptura pels nens i nenes i molts altres que els poden servir per familiaritzar-se amb la informàtica i amb l’ús del ratolí. De l’ultima sessió és molt divertit el del Coco i les seves peces de roba.

    Moltes gràcies per tot!!

  32. Laura González

    Bona tarda!

    Em faltava fer el comentari dels enllaços. La veritat és que hi ha tants que no he pogut mirar-los tots detalladament, però tot el que he vist em sembla prou interessant, pràctic i divertit.

    Donat que faig P4 i que estem començant la carrera de fons de la lectoescriptura destaco el recurs 8 de llengua: Vols jugar? ja que hi ha dins d’aquest moltes activitats molt útils, fàcils i engrescadores perquè els nens i nenes puguin fer tant a l’ aula d’informàtica en gran grup com al racó d’informàtica a l’aula de manera més lliure i individual.

    Moltes gràcies per tots aquests recursos que ja hem començat a utilitzar!

    Fins aviat, Laura

  33. Elena Colomina

    En general, tots els enllaços que he mirat són interessants i de tots se’n pot treure profit.
    M’ha cridat l’atenció especialment el de C.Mitjà i Superior “Saps què ?” ja que dóna informacions curioses pels alumnes d’aquesta edat.

  34. Emilia Alcaraz

    Un cop acabat el curs:

    Vull agrair a tot Claustre la rebuda i acollida que m’heu fet i també per fer més fàcil la meva feina. Per a mi ha estat un plaer recórrer aquest llarg camí amb tots i totes vosaltres.

    Una abraçada i fins aviat, Emilia 😛

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *