MÓN NATURAL

LA CIÈNCIA QUE ENS ENVOLTA: DE L’AULA AL TREBALL DE CAMP PER LA NOSTRA COMARCA

Savi és aquell que se sorprèn per tot.

André Gide, escriptor francès (1869-1951)

r15e17atomos-06atomos-121e18atomos-241i6o1016

nadal2

s9o7r10p4r11e11s10a611

mon3d

PRESENTACIÓ

pa270295

Som la classe dels 3D Tridimensionals. En aquest bloc de ciència, volem recollir els experiments, les descobertes i les sortides de natura que realitzem durant el curs, tot el que anem explorant, observant, descobrint i experimentant a l’escola i al nostre entorn proper, anotant i fotografiant tot el que aprenem en cada descobriment! Des de la recerca digital, podem treure moltes idees de tot el que tenim ganes de descobrir!

logo-iev-vertical_bo2

Us hem de comunicar que, després de fallar el jurat del 23è premi de Natura de l’IEV, el nostre projecte de ciències, ha guanyat el 2n premi!!!

pica

Aquest és el nostre poble, Picamoixons. Un poblet d’entorn rural on l’olivera, l’ametller i el garrofer són la base de la nostra agricultura. El nostre clima és mediterrani, i és el clima el que determina les diferents espècies que viuen en un determinat ecosistema.

d1e12s11c4o8b3e13r12t1a714

img_77271

-Participem, cada mes de maig, en el Pojecte Orenetes, una iniciativa de l’Institut Català d’Ornitologia i que implica el seguiment dels nius d’oreneta cuablanca de Picamoixons.

orenetes010-065

Participem cada mes d’abril, de l’estudi del riu Francolí en el Tram del Pont de Goi dins del marc de les activitats medioambientals de l’Entorn Verd organitzades per la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Valls.

p4160021

– Participen en el Projecte de Font en font, aprenem de l’aigua, una proposta educativa orientada al treball comú i de voluntariat ambiental entre centres d’un mateix àmbit geogràfic, en el nostre cas, l’Alt camp. Als picamoixonencs ens toca el nostre entorn proper. De moment hem fet l’estudi de la font del cementiri (2009), font de la Plana (2010) i enguany fem La font del Poató (2011).

p2110380

– Observem els processos naturals i els seus canvis amb veritable sorpresa.

dsc00586

– Ens desplacem i fem petites sortides al nostre entorn més proper: Les Guixeres (estudi del relleu, la fauna i la flora),El Puig de Marc, El Puig Cabré o La Torre del Petrol;Estudi de la Població rural de muntanya: Picamoixons i l’agricultura de secà: L’olivera i el trull de l’oli, La indústria: La paperera i la pedrera de St. Llorenç.

p2210719

– Aprofitem esdeveniments naturals per conèixer i comprendre el context natural del nostre centre i del nostre poble. La mestra d’infantil ens ensenya el ratpenat que han trobat a la classe, de vegades una merla que ha caigut del niu, o bé…

dsc00557

– Utilitzem el coneixement científic per comprendre situacions properes relacionades amb problemàtiques ambientals, amb la conservació de la salut o amb l’ús d’objectes tecnològics i per prendre decisions coherents per actuar amb aquest coneixement.

img_1018-1

– Aprofitem material digital per a la realització del nostre projecte anual (edu, wiquipèdia…) i plantegem preguntes investigables sobre característiques i canvis observables en els materials i en els objectes tecnològics, en els éssers vius, en els ecosistemes propers i en la Terra vista com a planeta, identifiquem evidències i extreiem conclusions que possibilitin prendre decisions per actuar.

p1010327-300x2252

e14atomos-24p5e15r14i4m1e16n2t2a8c5i5o9

Fem un experiment de química trimestral, sempre aprofitant els projectes que estiguem treballant o l’estació de l’any en la qual ens trobem (el sol com a font d’energia, la pigmentació de les fulles…), extrets dels experiments de

Recerca en Acció
, Ciència 6-12 o el Projecte Apqua.

2010-11-011

– Participem en la campanya MENGEM MÉS FRUITA A L’ESCOLA, la qual cosa ens permet fer tot un treball a l’àrea de medi natural, des de l’alimentació saludable, hàbits d’higiene del cos en tots els sentits, sistemes i aparells del cos humà, etc. i actuar en el marc de projectes col•lectius per resoldre problemes i millorar la vida de la comunitat i per promoure una vida saludable.

2010-11-406

– El Cicle Mitjà, Fem un hort i el Cicle Superior Fem un jardí a l’escola. Aprofitem les restes orgàniques del menjador, del propi hort, del jardí o del compostador per a fer-nos l’adob natural per a les plantes i observem els organismes i microorganismes que ajuden a descomposar aquesta matèria orgànica.

img_0875

– Fem una sortida de natura anual junt amb la ZER El Francolí per tal de treballar la natura en el seu propi entorn: La flora i la fauna de la Vall del Glorieta, Els bosc i el camp (L’entorn de les barraques de pedra seca) El Pla de Sta Maria, Depuradores naturals (Estany del Pla de Sta Maria), El bosc mediterrari (L’ermita del Remei); La platja i el mar (La Cala); Les muntanues de Prades, etc.

LA NOSTRA MASCOTA, LA GUINEU ROCABRUNA

Tenim una mascota, la guineu Rocabruna que té ganes d’acompanyar-vos pel bloc per a que feu també grans descobriments amb nosaltres.

presentacio1

c6i1e3n1c2i2a2

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>