Sisena sessió:Espais del centre+Italc
frodri38 | 9 març 2010Avui ens dedicarem a fer un passeig per tots els espais del cole…anem de passeig.Aprofitant que a tots els ordinadors de la casa,tenim instal·lat la Linkat 3:
-Veurem com funcionen els projectors-a les PDI (pissares ja li dedicarem una altra sessió)
-Els ordinadors de les sales de mestres (imprimirem algun full amb l’spranq eco sans)
-Explicarem el funcionament del servidor (i com es recuperen les unitats de treball,professorat i programari)
-Agafarem el portàtil de tutoria i ens connectarem per cable i amb l’eduroam.Ens hi farem un compte
-I finalment anirem altre cop a l’Aula d’informàtica per explicar el funcionament de l’Italc que és un programa per poder monitoritzar tots els ordinadors de l’aula:
Interfície

La interfície és molt senzilla: tenim una barra d’eines superior, una altra amb sis pestanyes a l’esquerra, i al centre, les captures de pantalla dels ordinadors de l’aula informàtica.

Els botons que tenim a la part superior de la interfície ens permeten:
-
Canviar entre les diferents classes que tinguem creades.
-
Veure tots els escriptoris dels nostres alumnes.
-
Fer una demostració a pantalla completa. Els vostres alumnes no podran fer res, i vosaltres podreu fer una explicació. És molt pràctic en cas de no disposar de projector a l’aula.
-
Fer una demostració en finestra. Aquesta opció és molt útil, perquè quan l’alumne ja ha entès on tenia els dubtes, pot continuar fent la feina.
-
Bloquejar els escriptoris. És una mesura útil quan volem centrar l’atenció, o quan algun alumne fa allò que no ha de fer.
-
Enviar missatges.
-
Apagar els ordinadors.
-
Engegar els ordinadors.(Si es vol fer servir la característica de WakeOnLAN, els clients necessiten una placa de xarxa amb WOL i una BIOS configurada adequadament).
-
Connectar com a un usuari predeterminat.
-
Ajustar les finestres. Italc va obrint finestres a mesura que li demanem, i a mida grossa. Si volem reorganitzar les finestres, hem de clicar aquest botó.
Totes aquestes accions es poden dur a terme amb tota la classe o només amb un alumne. En aquest cas, a la finestra de la nostra classe, triarem l’alumne en qüestió, i amb el botó dret, l’indicarem l’acció que volem dur a terme, o be a sobre de la seva captura de pantalla, amb el boto dret obrirem el mateix desplegable.
La segona pestanya (gestió de classe), és on generarem la nostra classe. Un cop oberta la pestanya, i amb el botó dret podem crear una classe, i després anar afegint els ordinador, mitjançant la seva ip, o fer una autodetecció (trobarà totes aquelles màquines que tinguin les claus adients). És interessant per aquells centres que funcionin amb un servidor ambla base d’usuaris ldap, l’opció de no mostrar la ip de la màquina, sinó l’usuari.
Amb Italc podem supervisar des d’una aula, la feina que fan els alumnes en un altre espai de l’escola. La pestanya de configuració és també interessant. Des d’aquesta pestanya podem fer millorar l’eficàcia del programa. Si volem controlar molts ordinadors i la connectivitat no és molt bona, podem augmentar el temps de refresc i disminuir la qualitat.També podem canviar el nostre rol (si tenim permisos sobre la clau), i l’acció que realitzarà el doble clic sobre cada ordinador.
A més a més, si no hem canviat la configuració del programa (penúltima pestanya de l’esquerra), fent un doble clic sobre qualsevol ordinador, passarem a tenir el control d’aquesta màquina, tenint un menú a la part superior, que s’amaga automàticament, i que només veurem si passem el ratolí per la part superior de la pantalla.
El primer botó activa i desactiva el control remot, mentre que el segon bloqueja i desbloqueja l’estudiant.
Tenim també l’opció de capturar instantànies. Això ho podem fer des de les accions, o des del control remot d’una màquina. Aquestes instantànies s’emmagatzemen a la pestanya corresponent.











