06.- Presentació, calendari, temes, lloc i horari de les jornades.-

LA CLASSE TREBALLADORA, ÉS A DIR LA QUE HEM DE TREBALLAR PER VIURE, MÉS QUE MAI HEM DE COOPERAR I NO DEIXAR QUE ENS FRAGMENTIN.-

Benvolgut/da professor/a

T’invitem a participar en el 55è curs Ceradai per la cooperació.-

Enguany sota el lema:

“Malgrat tot volem millorar la cooperació entre nosaltres”

Interessats en assistir:
professorat, altres professionals, entitats i famílies.  Sols professorat pot sol.licitar certificat i per àixò cal matricular-se per abans del dia 25 de setembre.

Són 10 sessions, principalment en dilluns, obertes a tot el professorat. Hi han sessions opcionals. Com la formació permanent del professorat es basa per competències bàsiques les apliquem també en la nostra pròpia tasca docent.

S’inicien el dia 01 d’octubre a les 18 hores a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona.

Hi han sessions opcionals en altres dies de la setmana. Cal sol·licitar el  programa complet

És el projecte de donar a conèixer durant 2012 experiències de cooperació educatiu arreu del territori impulsat pel professorat, amb la col.laboració d’altres professionals, entitats i recursos culturals de l’entorn.

També presentarem el 3B en públic, en societat i en tots els àmbits i capes socials, sota el lema Zero euros i Zero exclusió.

Introducció:

Durant l’any 2012 entre el mes de març i el mes de setembre s’han dut a terme el full de ruta 3B, que consisteix en organitzar mostres en família, en alumnat EP i ESO  i en estudiants universitaris d’educació, economia i lletres com a prova. Uns 300 alumnes .

En el mes d’octubre es presentarà el 3B en societat i en els àmbits de l’ensenyament, de la formació professional i del estudis universitaris. Dins d’unes jornades i dins també d’un curs sobre cooperació educativa científica i cultural. A més del calendari de sota hi hauran tallers a la ràdio els dijous a la tarda.

Calendari i lloc de les sessions del curs:

Sempre a les 18 hores

Per a ponents i temes més concrets demana el programa complet en PDF a info@cooperis.cat

Octubre.

01   Presentació de les jornades  Cooperis i del 55 curs Ceradai. IMET. Tarragona

On es troba l’ IMET? Clica:

08   Entitats i recursos de suport a les famílies i al professorat. IMET

15  Presentació del 3B en societat en el Corte Inglés de Tarragona

El Corte Inglés de Tarragona. 5ena Planta.

20 Presentació del primer club 3B a l’Ateneu de Tarragona

22 Presentació del 3B en l’ensenyament bàsic. Lloc: IMET

29 Presentació del 3B en la formació professional i els estudis universitaris. Presentació de l’institut d’investigació psicosocial del 3B. Lloc URV

Més tres sessions que es duran a terme a escollir pel cursetista en els estudis de ràdio i/o en unes exposicions en un institut de secundària. Els estudis de ràdio de sant Pere i sant Pau, emissora municipal sobre la cooperació i l’expressió oral. I a un institut de la ciutat sobre creativitat, invents i cooperació amb col.laboració del Club d’Inventors de Barcelona i altres entitats. Per a professorat que opti pot assistir als estudis de ràdio Falset amb concert previ de les sessions del 3B a la ràdio.

Novembre.

05 El 3B a l’escola i a l’institut. Per personal docent. IMET.

Les properes tres sessions es duran a terme a un institut d’ensenyament secundari que es dirà de forma prèvia:

12 Els invents. Exposició digital d’invents industrials i com fomentar la creativitat i la inventiva en educació i en l’ensenyament.

19 Els invents socials. Iniciatives ciutadanes i projectes solidaris.

26. Els invents tècnics. Exemples d’invents tècnics de les persones de “a peu”, anònimes i a l’ ombra de la vida de cada dia. Cloenda final de les VI jornades Cooperis.

Desembre.  Exemple de l’aplicació del 3B en una Fira visitada i descoberta en família.

Fira de l’Oli Baronia de Cabacés.  La 3B. Marató de l’Oli Baronia.

Projecte: Aplicació del 3B en una fira i la diversitat d’estratègies cooperants creatives

Lliurament a la UNESCO de la memòria 2012

3B és un nucli de continguts, tasques i competències                                                                      bàsiques cooperatives creatives de fàcil maneig.

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)