Inicial

PROPOSTES DE COMIAT!

 

S´ha acabat el curs, el meu primer curs amb vosaltres i ha estat ben estrany… en vam gaudir plegats poc temps, però tenim la sort de tenir molts cursos per endavant per recuperar i gaudir tot el què no hem pogut fer aquests mesos junts! Comença l´estiu i m´acomiado fins al setembre desitjant tenir un curs com cal per poder inventar moltes propostes que ens facin gaudir de la música com vam fer mentres vam poder.

Us envio un petó molt gran a tots i totes i espero veure-us molt més alts (jo no ho puc prometre…) a tots i morenets, però amb les mateixes ganes i alegría de sempre!

 

Per acomiadar aquestes tasques que hem anat fent, us proposo jocs, perquè els pugueu fer sols i en família, alguns en línia i altres amb material que podeu imprimir (i si ho heu en DIN A3 encara us quedarà més lluit perquè potser en mida full queden les peces massa petites).

 

  • Coneixeu el PASA PALABRA? doncs aquesta és la versió musical i es diu PASSA LA MÚSICA!!! a veure si el podeu completar!
https://www.racomusicaldidactic.com/2020/04/joc-musical-passa-la-musica.html
  • Va doncs comencem pel material del dòmino rítmic
DÒMINO RÍTMIC
  • BALLEM UNA MICA?Jo voldria ser com tú (Balú) cançó en català i imatge de passos per ballar-la!

https://es.video.search.yahoo.com/yhs/search?fr=yhs-iba-1&hsimp=yhs-1&hspart=iba&p=JO+VOLDRIA+SER+COM+TU+BAL%C3%9A#id=1&vid=cf8d918997a5f389ab4d6a1d7ee6d623&action=click

 

com ballar JO VOLDRIA SER COM TÚ (BALÚ)
  • I finalment us afegeixo la lletra que he versionat de la cançó que tanta feina ens va donar per preparar el Nadal: SI ME VOY! la recordeu? encara saber fer la coreografía dels gots? Doncs us deixo la lletra que he fet dedicada a tots vosaltres la primera estrofa, i la segona a 6è que són els que marxen. Si voleu buscant al youtube la versió SI ME VOY KARAOKE, podeu mirar de cantar aquesta versió una primera vegada i una segona recordant els moviment del got!

https://es.video.search.yahoo.com/yhs/search?fr=yhs-iba-1&hsimp=yhs-1&hspart=iba&p=SI+ME+VOY+KARAOKE#id=1&vid=93f6221517c3a122d5b0612185591923&action=click

FA QUATRE MESOS QUE NO ENS HEM VIST GENS,

FINS I TOT ALGUNS HEU CRESCUT!

HA ESTAT TOTA UNA EXPERIÈNCIA

I VAL MÉS PRENDRE CONCIÈNCIA

ESPEREM QUE TOT L´ESFORÇ HAGI VALGUT!



FINS AVIAT, FINS AVIAT

AIXÒ NO ÉS PAS UN COMIAT

 SENSE PETONS NI ABRAÇADES NO EM DÓNO PER ACOMIADADA

AL SETEMBRE SERÀ TOT MOLT MÉS REAL.

FINS AVIAT, FINS AVIAT,

AIXÒ NO ÉS PAS UN COMIAT

TANT SE VAL SI AMB MASCARETA, GUANTS, BARRET O UNA BATETA,

PERÒ EL DESIG ÉS CELEBRAR QUE HEM TORNAT!



MARXEU SISÈ I GAIREBÉ NO US HE VIST,

PERÒ HE TINGUT PROU PER SABER

QUE AMB VOSALTRES TOT ÉS FÀCIL,

HEM GAUDIT, HA ESTAT FANTÀSTIC,

GRÀCIES PER L´ACOLLIDA QUE M´HEU FET!

 

NOVES ACTIVITATS MUSICALS PER FER DURANT LA SETMANA DEL 1 AL 8!

 

Aquesta setmana us proposo una activitat i un súper repte!

ACTIVITAT: 

  • Mireu per concloure l´audició del CARNAVAL DELS ANIMALS us proposo una activitat més senzilla que les anteriors on heu d´escoltar uns fragments d´animals i heu de fer fletxes relacionant-lo amb l´instrument que escolteu i que el representa. No s´ha d´imprimir, es fa en línia directament i podreu comprovar si les heu encertat totes o no des de la mateixa pàgina. Podeu decidir fer la correcció en línia o enviar-me els resultats perquè us ho corregeixi jo, o ambdues coses! https://es.liveworksheets.com/lv431612qt

 

AQUÍ VA UN SÚPER REPTE!!!!!!!!

  •  Els hi he proposat als grans i mitjans… i em sembla que necessitem ajuda del cicle més valent en els reptes!!  estic convençuda que sabreu fer-ho, almenys la primera part: Sou capaços de fer sonar una canyeta de les que fem servir per beure com si fos una flauta? Segur que sí perquè sou una bona colla d’artistes!

Mireu, us poso un vídeo que és un tutorial, aquí el senyor explica súuuuuper bé com s’ aconsegueix que soni no només com una flauta, sinó fins i tot com una gaita! però bé, no ens passem, que amb la flauta em conformo  😛

https://www.youtube.com/watch?v=ufFqfIqh4Qc&t=5s

Si sou capaços de fer sonar la canyeta , i fins i tot si aconseguiu fer dues o tres notes diferents per  adonar-nos de la diferència d’ alçada segons la posició del forat que heu fet, no dubteu a fer un vídeo d’uns 20-30 segons i enviar-lo al correo del vostre curs que amb tots faré un vídeo per compartir el vostre art! Ja tinc ganes de veure quants ho aconseguiu!!!

 

 

NOVES ACTIVITATS MUSICALS PER FER DURANT LA SETMANA DEL 18 AL 24!

Recordeu que havíem treballat l’audició de Pere i el Llop? Doncs aprofitant que heu treballat moltíssim el projecte dels animals, la propera tasca que us proposo serà de fitxa Carnaval dels Animalsmúsica i medi!

Mireu us proposo escoltar i treballar una mica una nova obra musical que és l´anomenada: “ EL CARNAVAL DELS ANIMALS”  i la va composar un magnífic compositor francès anomenat  CAMILLE SAINT – SAËNS.

Sabeu una curiositat? Doncs que aquesta obra ell la va fer com a diversió i servia per en riure-se’n una mica dels compositors i dels músics així que no va voler que s’interpretés mai mentre ell va viure, només la part del CIGNE va acceptar que es toqués.

FOTO DEL COMPOSITORCAMILLE SAINT-SAËNS

Aquesta obra és una suite de 14 peces, és a dir 14 fragments diferents dedicats a animals, fòssils i pianistes!!!  I cada animal està representat per algun instrument que coneixeu. Us adjunto un parell de fitxes amb imatges i explicacions de l’ obra que us ajudarà a entendre molt millor el que escolteu!

ACTIVITATS QUE US PROPOSO:

  • Us proposo un treball d’audició, escolteu i mireu el vídeo amb l’enllaç que us poso i a continuació teniu un document adjunt on trobareu animals per aparellar amb els seus instruments (quan el feu no mireu cap fitxa ehhhh, ho heu de fer de memòria a veure si recordeu la relació d’instruments amb el seu animal representat!) i també una fitxa d’endevinalles dels instruments de corda que apareixen a l’obra.

ENLLAÇ A L’ OBRA:  https://www.youtube.com/watch?v=k2RPKMJmSp0

  • A més a més, si us ve de gust, pots triar un parell d’animals, els que més t’hagi agradat la música del seu fragment, dibuixar-los en un full i escriure al costat o a sota de cadascun quin tipus d’animal és pensant en tot el que has après sobre els animals fins ara (a quina família pertanyen, quin tipus d’alimentació tenen,…)
Desitjo que gaudiu de l’obra i de les tasques, ja m’ explicareu si us ha agradat, d’ acord? Fins aviat!!!!!!!

NOVES PROPOSTES D’ACTIVITATS MUSICALS PER AL CICLE INICIAL: QUINZENA DEL 4 AL 18 DE MAIG!

 

  • Amb aquesta activitat haureu de treballar la memòria visual, la musical i la pulsació. Recordeu que la pulsació és com el batec del cor i ha d´anar tota l’estona igual, no ens podem accelerar i ralentir! MIRA QUINS FULLS PICA I REPETEIX SEGUINT EL TEMPO!

           https://www.youtube.com/watch?v=oM8Zb29DtHY

  • Llegim i piquem ritmes! Cada ritme ho repeteixen 4 cops, així que el primer escolteu i afegiu-vos a partir del segon. Com veureu a la blanca li diuen TOE, nosaltres direm TAA i recordeu que el gest que fem per picar les blanques és picant de mans a la primera pulsació i obrint-les cap als costats a la segona. Quan acaba aquest vídeo salta al següent que és cada cop una mica més complicat. Fes tants com sàpigues seguir, aprendràs ritmes nous que després treballarem a l’ escola així que podeu treballar els que vulgueu! Fes-ho picant i dient el nom del ritme al mateix temps. També ho pots fer amb els peus eh, fes un salt amb  els peus junts i després separats per picar les blanques…. i fet!

          https://www.youtube.com/watch?v=cHad-I5AJT0

  •  La clau de sol. Com ja sabeu hem estat treballant de tant en tant l´escriptura de la clau de sol, i si bé no és difícil… fàcil fàcil…. tampoc, no tot serveix encara que el dibuix s´assembli, oi? així que us passo uns fulls per si voleu practicar-la i qui sap… potser us surten tan bé que fins i tot l´últim pentagrama el sabeu omplir amb els ulls tancats?? ja m’ho direu!

Aclariment: el primer dibuix que trobeu no és cap exercici, és un recordatori de per on es comencen a comptar les línies del pentagrama, per això no hi ha cap enunciat.

  (WORD AJUNT) EL PENTAGRAMA I LA CLAU DE SOL

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail