El 22 de novembre se celebra el Dia de la Música en honor de Santa Cecília, la seva patrona. Durant segles, aquesta diada es commemorava amb una processó bufa amb tota classe d’instruments.
Segons la tradició cristiana, Santa Cecília va morir màrtir l’any 230. Santa Cecília era una jove donzella que predicava el cristianisme pels carrers de Roma. Valerià i Tiburci, els seus germans i seguidors, van ser arrestats i decapitats. Cecília va enterrar cristianament els cadàvers, raó per la qual també va ser detinguda i forçada a renegar de les seves creences. Davant les negatives de la donzella, Almaci va ordenar que morís ofegada a la banyera de casa seva. Els guàrdies romans van preparar una gran foguera amb la intenció d’asfixiar la jove, però segons explica la llegenda la santa va passar dos dies tancada al bany cantant alegrement enmig d’una fumera insuportable. Finalment, va ser decapitada.
Durant més de deu segles Santa Cecília va ser una de les màrtirs més venerades pels cristians, i l’any 1594 va ser nomenada Patrona de la Música pel Papa Gregori XIII. El dia del seu naixement va esdevenir Dia de la Música.
Per a tot això, el divendres 21 de novembre, a l’escola Jardí de Verdú, vam celebrar un concert amb tots els artistes de la nostra escola. Podeu veure el vídeo de la festa al bloc Musiguicivervi: http://blocs.xtec.cat/musiguicivervi/
Animeu-vos i consulteu-lo! Us deixem una foto amb alguns components de Muntband!