SORTIDA A LA CULLA

El 22 de maig vam anar d’excursió a Manresa. Vàrem visitar la casa de La Culla.

Allà, els alumnes de CM i CS a través de la visita a la masia de la Culla vam poder conèixer la vida rural tradicional, observant i interpretant l’edifici i el seu contingut i relacionant arquitectura, història, activitat econòmica i vida quotidiana en el passat. També vam poder observar el procés d’elaboració del vi i fins i tot vàrem entrar dins d’una tina. Ens van explicar com es mantenien els aliments que emmagatzemaven al rebost i les eines que utilitzaven per menar els horts. També vam fer un taller d’elaboració de sabó amb oli reciclat.

Els alumnes de CI varen visitar l’hort i els fruiters que hi ha a la casa i van poder aprendre a identificar algunes plantes, les seves parts, els diversos aprofitaments, tècniques de conreu, l’hivernacle, etc.

Els alumnes més petits van visitar  la granja de la casa els animals propis dels corrals tradicionals: el gall i les gallines, ànecs muts i xerraires, oques, indiots i conills. Descobriren el seu comportament, alimentació,  diferenciació d’espècies, etc., observant-los de prop, però sense tocar-los per no molestar-los.

Tot seguit, vam anar a dinar al Parc de l’Agulla i ens ho vam passar d’alló més bé!