Procés cap al producte final

Des d’Anglès, es fa la introducció i es presenten les dues eines digitals que es faran servir per a la creació del diari digital:  el Weebly per crear un portafolis digital i l’aplicació ARTHR per fer el diari digital. Inicialment però també al llarg de les sessions, els alumnes aprendran les diferents opcions de cada aplicació. Alhora, es presenten diaris digitals reals.

A Català, a l’aula es repassen els diferents gèneres periodístics que els alumnes han treballat durant el primer cicle de l’ESO. A partir d’aquí, es fa un visionat d’un telenotícies de TV3 i es presenten diferents diaris digitals en català. A partir de notícies de diferents gèneres i temes, analitzem l’actualitat.

A Ciències Socials, a partir del repàs de gèneres periodístics, cada alumne realitza una petita crònica històrica en anglès i una línia del temps (aplicació Canva) sobre un personatge o un fet passat. Després s’han de reunir amb el seu grup de treball del diari digital per compartir la informació creada i penjar-la al diari digital.

A Socials també han treballat el tractament audiovisual. Individualment, cadascú va realitzar una petita crònica històrica en anglès i una línia del temps (aplicació Canva) sobre un personatge o un fet passat. Després, es reunien en el seu grup de treball, compartien el que havien creat i decidien què penjarien al diari digital.

Els productes finals creats són diferents, en relació amb l’interès de l’alumne a l’hora de cerca informació periodística i de plantejar i dissenyar les diferents activitats i el diari digital.

El professorat de cada assignatura exposa inicialment a l’alumnat quins són els criteris d’avaluació de cada activitat i fa un seguiment a l’aula de com es desenvolupa, mitjançant graelles d’observació o, si s’escau, rúbriques (sobretot, per al diari digital). L’alumne és conscient que la tasca de cada matèria es relaciona amb les altres a partir del diari digital, que n’és l’eix sobre el qual gira el projecte.

Poden consultar el material treballat al Moodle de cada assignatura. L’horari escollit s’adequa a la programació de cada assignatura i del professorat i s’ajusta el millor possible durant l’any acadèmic a fi que les activitats es seqüenciïn de manera productiva. L’alumnat ha d’elaborar tasques, dossiers o memòries a cada assignatura, on queden documentades les diferents activitats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *