Que complicada és la logística a secundària!

Donat que el nostre centre treballa amb llibres digitals i que tots els alumnes de 1r a 3r d’ESO tenen tauletes tàctils i una adreça electrònica (Google Apps for Education) hem volgut potenciar les aplicacions que ens faciliten per organitzar tota la feina dels alumnes i hem creat un Google Site on els alumnes tenien el guió del projecte, els enllaços per poder les avaluacions, un Classroom per assignar tasques en un moment concret i fer recordatoris, i els documents de les activitats que havien d’anar fent dins d’una carpeta compartida del Drive al qual només hi podien accedir els alumnes de cada subgrup i que els professors podien visualitzar en tot moment. Els alumnes mateixos ja han buscat aplicacions específiques per fer algunes tasques segons les necessitats de cada etapa del projecte.

 

També hem volgut aprofitar l’eina CoRubrics per fer l’avaluació, coavaluació i autoavaluació del treball diari en grups, de les presentacions del producte final i d’altres tasques encomanades. Ja que el proper curs tots haurem d’avaluar per rúbriques, potser que ens hi anem acostumant, oi?

 

Els grups els han format els tutors de cada grup buscant equilibrar les habilitats i capacitats dels membres de cada grup de 4 o 5 alumnes. Ells mateixos s’han repartit les tasques per tal de treballar cooperativament i la temporització ve donada pel professorat que ha dissenyat les tasques però es pot adaptar segons com es vagi desenvolupant la tasca. Els alumnes parteixen d’unes tasques per treballar algunes aspectes generals sobre publicitat i es pretén que hi hagi debat sobre les idees que van trobant a mida que van fent recerca i que puguin arribar a un consens al final de la sessió.

 

No és una logística gens fàcil però esperem que ens funcioni bé.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *