Les activitats vinculades a aquest projecte es realitzen utilitzant diferents agrupaments i dinàmiques en funció dels objectius de cada tasca: en gran grup, en equips cooperatius, de manera individual… Normalment les tasques individuals o en petit grup s’han traslladat al grup-classe, compartint i contrastant les impressions de cada equip i extraient-ne conclusions comunes.
La rotllana ha esdevingut l’espai per excel·lència per a desenvolupar el projecte. Ha estat el punt de trobada per decidir, per exposar, per proposar, per avaluar…
Les tasques realitzades han estat tant producte del desenvolupament del propi projecte, com propostes dissenyades per part del mestre a partir dels coneixements previs exposats a l’inici del procés. Així, els propis alumnes, amb la seva participació, han generat dinàmiques que han resultat activitats potencialment significatives en tot el procés. Portar un truc per fer davant dels companys, per exemple, va desembocar en una activitat d’expressió oral improvisada i la preparació d’un espectacle de màgia per part dels alumnes. Parlar amb els mags que ens visitaven, va obrir noves vies d’investigació, va resoldre dubtes i fins i tot, va generar noves inquietuds.