Qui som – Ajuda’m a ajudar-te – Escola Cirera

 

Qui som? ESCOLA CIRERA

La nostra escola va néixer fruit de la unió de tres escoles: per un costat el Jaume Recoder, l’Escola Thos i Codina i l’Escola Joanot Martorell. Ubicada al barri de Cirera a l’avinguda Corregiment.

Actualment l’escola és de doble línia, tret dels nivells de’Infantil que sols és d’una línia degut a la baixada de la natalitat dels darrers anys.

Tenim la voluntat de tirar endavant projectes interdisciplinaris, motivadors, que sensibilitzin i que, a més, cobreixin aspectes importants per a la formació dels nostres alumnes per a arribar a ser competents.

Volem construir els nostres propis projectes, les nostres pròpies propostes didàctiques, que ens ajudin a innovar des de dins, pensant específicament en les característiques i necessitats de l’alumnat del nostre centre.

Durant la realització del projecte, voldrem que l’alumnat investigui i busqui informació per a passar després a estructurar-la i plasmar-la de la forma més adequada.

Aquesta riquesa de competència serà possible perquè incorporarem en ells alguns components clau com ara el fet de plantejar situacions-problema que cal resoldre o aclarir, incentivar la participació, posar en pràctica una avaluació contínua i dinàmica que portin l’alumnat a dissenyar i concretar accions de solució a les qüestions plantejades i que puguin ser extrapolable a la vida quotidiana per a què en puguin fer-ne ús fora de la seva escola.

Us deixem una imatge de la nostra escola.

 

PROJECTE
L’escola Cirera participa a la Xarxa de Competències Bàsiques des del curs 2016-17, així que enguany és la nostra segona experiència. El fet de participar-hi fa que la nostra organització dels recursos humans estigui formada per un equip de docents que té com a objectiu reflexionar sobre la gestió i l’avaluació del currículum per competències en vistes a la millora de resultats de l’alumnat.

Enguany volem  elaborar instruments d’avaluació que posarem en pràctica a la nostra escola. Tals com rúbriques, Graelles de coavaluació de les exposicions orals , una Base d’orientació: Com elaborar un tríptic informatiu i l’aplicació de les graelles de coavaluació: Com fer una bona exposició oral ( veu en off)

El nostre projecte “Ajuda’m a ajudar-te” el situarem a 6è de primària de l’escola Cirera de Mataró. La classe està integrada per 22 alumnes i dotada amb un equip de 7 mestres que formen part del grup impulsor, entre els quals som: la mestra tutora, la mestra de Castellà, la mestra de religió, mestre de Suport/Reforç, la mestra de música, la mestra d’anglès i la mestra de 2n.

L’aula disposa de dos espais ben diferenciats: un d’ells és com qualsevol aula tradicional amb les taules disposades per poder treballar les matèries per equips formats per integrants on cadascun destaca per les seves habilitats, amb unes funcions acordades i ben delimitades. L’altre espai amb un entarimat on es faran els treballs plàstics,  assajos, assemblees per a la presa de decisió d’acords  i altres afers com la posada en comú dels resultats matemàtics.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *