Veiem resultats!

Durant el projecte els alumnes han estat súper motivats per aprendre tot el que volien saber sobre els invertebrats. Les activitats per valorar l’evolució dels nens han estat les següents:

1. Claus dicotòmiques:

Aprofitant que havien estudiat els diferents grups d’invertebrats, van elaborar una classificació d’alguns animals mitjançant claus dicotòmiques. Per fer-ho havien de recordar les seves característiques físiques i anar seguint les pistes per tal d’ordenar-los cadascú al seu lloc.

2. Recerca d’informació i elaboració de maquetes:

Després de la investigació sobre els diferents grups d’invertebrats van descobrir animals increïbles i van voler investigar-ne més en profunditat alguns en concret, així doncs, per parelles, van fer recerca d’informació sobre un animal triat per ells: grup al que pertany, característiques físiques, reproducció, alimentació, respiració, relació i sobretot, quina funció realitzen aquests animals i quina podria ser la raó de la seva existència i ho van plasmar tot en cartolines.
Un cop acabada la recerca van fer maquetes, amb la consigna de que havien de ser fidels a la realitat per tal de mostrar si havien entès com era aquell animal.
Més tard van fer presentacions a la resta de la classe i finalment es va exposar tot al vestíbul de l’escola, per tal que les famílies i la resta de nens i nenes poguessin gaudir dels resultats finals.

3. Conversa:

Donat que havien sorgit preguntes importants durant el procés de realització del projecte, com ara: per què existien els invertebrats, quin és l’animal més important del món o si podríem viure sense insectes, vam fer una conversa a on tornaven a explicar les funcions dels animals que havien treballat, van sortir temes molt interessants com ara que les marietes ajuden als pagesos eliminant plagues d’altres insectes que podrien fer malbé la collita, que les formigues i els cucs de terra ajuden a oxigenar la terra fent camins per sota, o que les abelles ajuden a pol•linitzar les plantes i això les ajuda a reproduir-se.

Gràcies a tota aquesta informació van decidir que l’animal més important del món eren les abelles i que per tant, no podríem viure sense els insectes.

Les conclusions dels nostre projecte també estan exposades al vestíbul de l’escola juntament amb les maquetes.

4. Mural sobre l’evolució del nostre projecte:

Des del començament del projecte, han anat sorgint nous dubtes que ens han anat guiant a l’hora d’encaminar-lo cap a un costat o cap a l’altre, i per no perdre de vista les nostres inquietuds i objectius, hem anat elaborant un mural gegant a l’aula amb tot el que anàvem descobrint.

https://photos.app.goo.gl/3s46mlO5koDdtm5s2

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *