El nostre projecte s’ha implementat en tres fases:
- Fase de constitució de la cooperativa:
L’alumnat, guiat per les tutores i les pautes del projecte CUEME ha realitzat una sèrie de gestions pròpies del món de l’empresa: Elecció del nom i del logotip de la cooperativa. Redacció dels Estatuts. Fitxa de registre, i obtenció del CIF, decisió del Capital Inicial, elecció de l’ONG a la qual es donaran part dels beneficis obtinguts, i decisió del percentatge de la donació.
El tipus d’agrupament de l’alumnat en aquesta fase ha estat, predominantment, l’assemblea.
- Fase de producció:
En aquesta etapa els nens i nens han dissenyat i presentat, individualment o en petit grup, els Prototips. Per acabar de decidir quins prototips es confeccionaran pel mercat es va realitzar un estudi de mercat mitjançant enquestes a tota la comunitat educativa. Un cop decidits els productes es fa la compra de material necessari.
Seguidament es destina una setmana a la producció dels diferents articles, a l’etiquetatge i a l’envasat.
En aquesta fase es combinen i alternen diversos tipus d’organització de l’alumnat: Assemblees, equips base, equips d’expert, parelles i treball individual.
- Fase de venda:
El moment culminant és el dia de la venda, prèviament es dissenya i prepara la paradeta, s’assagen diàlegs propis del comerç i es demana el permís d’ocupació de la via pública
Un cop finalitzada la venda es fa el recompte dels diners obtinguts a la venda. Es fa el descompte de l’import destinat a l’ONG i del retorn del capital inicial aportat per l’alumnat i amb els beneficis es decideix l’activat lúdica a realitzar pels membres de la cooperativa.
En aquesta fase es combinen i alternen diversos tipus d’organització de l’alumnat: Assemblees, equips base, equips d’expert.
En totes les fases es demana la col·laboració de les famílies i, cada una pot aportar aquells coneixements i habilitats necessaris en cada moment.