Els nens s’han engrescat molt durant tot el procés.
Les tutores hem fet servir l’observació i el registre diari com a eina.
Primerament, vam valorar el saber plantejar-se preguntes sobre els invertebrats i utilitzar estratègies de recerca de dades durant les sortides al pati per observar i trobar invertebrats.
Un segon moment va ser durant la recerca d’informació, per trobar resposta a les preguntes plantejades. S’han avaluat les seves estratègies per omplir un dossier amb tota la informació recollida pel grup.
Al llarg de tot el procés s’han promogut espais de reflexió en el quals els alumnes havien d’autoavaluar-se i coavaluar als seus companys i la seva implicació a l’hora de treballar cooperativament.
Finalment, s’ha avaluat com els nens han fet servir els coneixements apresos a l’hora de fer la maqueta de l’invertebrat escollit. L’exposició oral final per compartir la informació i presentar la maqueta la van avaluar els alumnes amb una rúbrica en la qual es van acordar els punts importants prèviament.