Projecte: Regalem somriures. Metodologia

Durant les diferents sessions s’ha donat la possibilitat d’agrupar-se heterogèniament i per afinitats, amb l’única condició de treballar cooperativament amb alumnes barrejats de les dues classes de cinquè. En ocasions s’ha treballat en grup gran fent converses, reflexions i debats o posades en comú, i en d’altres moments ha sigut per petits grups. Les tutores de cinquè han tingut un rol de guia al llarg de tot el procés.

El treball en equip ha tingut un temps determinat per les mestres, però els propis alumnes han gestionat aquest temps a les seves necessitats, tanmateix els rols i les tasques han sigut distribuïdes per ells mateixos segons l’interès, curiositat i habilitat.

 

Les activitats estan enfocades d’una perspectiva global per tal de donar a conèixer tan valors per a la vida com els propis continguts. D’aquesta manera les propostes vetllen per tenir un significat, ésser útils i alhora vivencials per tots alumnes. S’ha tingut en compte l’atenció a la diversitat oferint diferents recursos i vies d’accés a un mateix objectiu d’aprenentatge adaptat a les necessitats de cadascú.

L’empatització amb les desigualtats i injustícies que han sentit dóna peu a la necessitat de fer una recerca per saber més i consolidar una opinió més crítica.

Durant el procés d’investigació s’ha donat la oportunitat d’anar autoavaluant-se a través d’exposar les diferents recerques i contrastant amb la dels companys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *