Com duem a terme un diari digital?

En les reunions de tarda amb el grup impulsor, el professorat de 3r d’ESO va aportar possibles idees per al projecte i, finalment, vam decidir treballar un projecte que tingués l’assignatura d’Anglès com a matèria portadora i el text periodístic com a contingut transversal: la creació d’un diari digital. Les assignatures que han donat suport a aquest projecte han estat les de Català i Ciències Socials.

Primerament, es van dedicar una primera sessió a explicar a l’alumnat l’objectiu del Projecte: crear un portafolis digital (Weebly) i posteriorment un diari digital (aplicació ARTHR), en llengua anglesa, per aprofundir en allò que passa a l’actualitat i conèixer mitjans de comunicació.

A l’assignatura de Català, han treballat els diferents tipus de textos periodístics a partir d’alguns diaris digitals en català. Individualment, van dur a terme un recull de textos periodístics que havien triat i llegit ells i, en parelles, van fer una presentació sobre un tema d’actualitat.

A Anglès, abans de gestionar el Weebly (cada alumne, individualment, hi anava penjant allò que considerava interessant i allò que anava creant) i de treballar el diari digital en grups de 4 (per grup, decidien què incloïen en el diari), es va mostrar als alumnes diferents exemples de diaris digitals. A més, van dur a terme un petit reportatge i un tríptic d’un esdeveniment proper.

A Socials també han treballat el tractament audiovisual. Individualment, cadascú va realitzar una petita crònica històrica en anglès i una línia del temps (aplicació Canva) sobre un personatge o un fet passat. Després, es reunien en el seu grup de treball, compartien el que havien creat i decidien què penjarien al diari digital.

L’objectiu ha estat combinar el treball de cerca i producció individual, amb la gestió per grups alhora de compartir la informació i decidir què i com s’havia de publicar al diari digital. Durant el procés de confecció del diari digital hi ha hagut moments per revisar la feina, intercanviar idees i resoldre dubtes i revisar la tasca creada.

La idea del projecte era treballar la recerca digital donant llibertat a l’alumnat per escollir informació periodística a partir de les eines compartides a l’aula (diaris digitals reals, notícies d’actualitat reals i properes). La intenció final és que allò que han llegit i creat ho consideressin atractiu perquè ho han escollit ells i perquè és d’actualitat o bé d’interès general.

Aquest projecte s’ha aplicat durant el segon trimestre i cada signatura s’ha encarregat de desenvolupar els continguts que li pertocaven, mantenint un ordre d’activitats en les diferents assignatures a fi que els alumnes poguessin anar adquirint coneixements per realitzar totes les tasques, consensuat durant les reunions de l’equip impulsor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *