La més difícil de totes les preguntes sempre és: per on comencem? Per això, dins del nostre equip impulsor vam estar informant-nos dels tipus de projectes que es poden fer i a partir d’aquí i després d’una bona estona de debat, vam decidir que enguany els temes dels projectes sortissin de les inquietuds dels alumnes, a diferència del curs anterior, que vam triar nosaltres els temes i al final ens van quedar uns treballs massa pautats, que semblaven més aviat treballs de síntesi i no pas treball per projectes.
Bé, després d’aquesta reflexió vam enquestar els alumnes i per fortuna van sortir temes comuns a tots els grups i el que més es repetia a 3r d’ESO, que és el projecte que ens ocupa, era el de la publicitat, però enfocada des de diversos punts de vista. Què millor que tenir diverses vessants per estudiar d’aquest tema que hagin sigut els propis alumnes qui n’hagin proposat alguns d’ells. Evidentment hi ha moltíssims punts de vista des des quals es pot estudiar la publicitat i el que hem fet no és més que donar-li forma a alguns d’ells per tal encabir-los en 21 h de feina i que sigui un treball el màxim de transversal possible. Al final hem treballat d’una forma o d’una altra la llengua catalana, la llengua anglesa, les matemàtiques, l’educació visual i plàstica, l’ètica i la tecnologia.
Potser resultarà irònic però el títol del projecte és de les darreres coses que vam triar, just abans de comunicar-lo als alumnes: Què et venen?