Tal com ja vàrem comentar en una entrada anterior, els alumnes han de respondre a una pregunta final: Quin cotxe em puc comprar que contamini poc, que sigui eficient i que sigui econòmic?, pregunta que hauran de respondre als professors i, més endavant, davant d’un expert i en un “congrés” al que assitiran les famílies. Múltiples respostes seran admeses sempre que estiguin ben argumentades.
El projecte s’inicia amb dues sessions prèvies on, mitjançant un vídeo, els alumnes mostren els seus coneixements previs. Més endavant, per poder respondre a la pregunta que se’ls ha formulat, cada dia han de treballar, de manera autònoma i en petit grup, un aspecte concret relacionat amb l’energia. Aquestes tasques diàries inclouen la resolució de problemes, discussions, cerques, discriminació d’informació, etc… Tothom del grup ha d’estar al dia del que fa la resta del grup ja que també hi haurà una prova escrita. Les fonts d’on s’obtenen la informació son variades: visita al Museu de la Tècnica i la Ciència de Terrassa, pàgines web, llibres de text, material fotocopiable sobre energia (Tecno 12-18), revistes de cotxes, vídeos sobre motors, informació obtinguda als concessionaris.
El treball és semipautat, en el sentit que es segueix un calendari pautat on, a mig projecte, s’inclou el lliurament d’una tasca intermèdia. Tots els continguts de les dues assignatures que anomenem “portadores” (ciències i tecnologia), així com de les que anomenem “manilles” (auxiliars: anglès i matemàtiques), estan integrats. No es segueix un diari de projecte, malgrat que de cara a propers cursos considerem que podria ser bo.
Les aules en les quals els alumnes treballen son aules contigues, les portes de les quals estan obertes a fi que els alumnes puguin anar i venir per buscar respostes als seus dubtes. Més enllà dels ordinadors portàtils que ells puguin dur o de l’ús que en facin dels seus mòbils, tenen 8 ordinadors a disposició seva per fer les cerques oportunes.