Què pretèn?
Donar resposta a la necessitat d’organitzar els continguts educatius des d’una perspectiva globalitzadora i interdisciplinar creant situacions de treball on l’alumnat pugui, a partir d’un plantejament inicial i dels seus coneixements previs, incentivar processos d’investigació que suposin cercar, seleccionar i interpretar la informació a través de fonts diverses i relacionar-los amb el que ja saben.
En aquest projecte els nostres alumnes han començat a treballar a partir de les preguntes que han sorgit en relació al tema. Preguntes que calia pensar molt bé per tal que ens aportin informació, que ens facin pensar, que ens aboquin a investigar, a buscar…que ens facin dubtar.
D’altra banda, els introduirem la sessió motivadora i inicial d’un vídeo anomenat :
“L’espera”:
Es planteja el projecte als alumnes de 6è de primària arran de la premisa activa “Ajuda’m a ajudar-te” ja que vàries notícies han arribat a l’aula sobre maltractaments i abandonament d’animals a la nostra ciutat. El tema ha creat inquietuds a l’aula que ha portat a tota una sèrie de preguntes i accions encaminades a “com podem ajudar els animals abandonats de la nostra ciutat.”
S’acorda fer una pancarta publicitària, així com un tríptic adreçat a les famílies de la nostra escola per conscienciar-les de les necessitats que tenen certes entitats de casa nostra que els calen elements/materials per continuar endavant amb la seva feina de recollida i acolliment d’animals maltractats i/o abandonats.
Els alumnes esdevenen protagonistes del que treballaran i aprendran, i interessant-se pel treball a desenvolupar.
Es configuren grups de treball col·laboratius i heterogenis. Aprofitant els diferents potencials i les diverses capacitats dels alumnes, es pacten rols entre ells que impliquin diferents tasques i/o responsabilitats.
Es configura un calendari per desenvolupar el projecte i se’ls fa arribar els objectius abans de començar el treball.
Es decideix difondre l’anunci en forma d’àudio i argumentar els avantatges i inconvenients de l’abandonament d’animals a la nostra ciutat; així com una pancarta propagandística i un tríptic on es plasmarà què cal que les famílies de la nostra escola portin per a donar-ho a les Organitzacions de la nostra ciutat amb qui ells pensen col·laborar fent un recapte d’elements necessaris per a lliurar-lo a una de les entitats: SPAM de Mataró.