15. Pressupost i beneficis

Un altre dels passos que han hagut de fer els alumnes és el càlcul de les entrades i de les sortides de diners fruit d’aquest projecte.

Es tracta de fer un pressupost amb els ingressos i les despeses de l’organització de la Gala.

Els vam plantejar als alumnes com podrien calcular els beneficis i com fer un pressupost. Això  els va espantar una mica perquè són números, raó per la qual es van posar en contacte amb la professora d’economia del centre, que els va orientar.

En l’activitat de fer el pressupost l’alumnat s’ha d’adonar de la seva importància com a eina de gestió, que els ajudarà a preveure quants diners es gastaran en l’organització de la Gala i quants podran aconseguir en la venda de les entrades.

En la primera trobada no tenien clar quins elements tenien un cost en La Gala, així com els ingressos, sols comptaven amb la venda d’entrades, sense tenir en compte els ajuts de l’Institut i l’Ajuntament. Els hi va explicar amb alguns exemples propers.

Per passar de la idea al pressupost:

1r Van marcar en el projecte cada element que tinguès un cost (exemple: fotocòpies de les entrades, cartells publicitaris, lloguer del local, lloguer de l’equip de so…)

2n Van fer un llistat amb totes les despeses que suposava l’organització i l’actuació.

3r Van endreçar el llistat de despeses per temes (personal, material, elements de gestió, espai de treball…)

4t Van buscar i anotar el preu de cada element de la llista.

5e Van fer un llistat de tots els ingressos possibles (venda d’entrades, ajuts públics, col·laboracions, patrocinadors…)

6e Van comparar les despeses i ingressos per poder obtenir guanys, en cas de no obtenir-ne haurien de reduir alguna despesa, augmentar el preu de les entrades o augmentar les vendes. No ha estat el cas, ja que des del principi ja tenien beneficis.

Tot això ho van realitzar fent ús de Fulls de càlcul (Excel concretament).

Aquest primer pressupost era de previsió. Després de la Gala el vam actualitzar segons l’última informació i les vendes  reals, els hi va sortir amb guanys (677 euros).

Els beneficis que van obtenir amb la realització d’aquesta Gala, en realitat va ser la seva gran avaluació, perquè ja hem dit que un dels seus objectius era el finançament del viatge d’estudis de fi d’etapa a Londres.

Ha estat una tasca molt senzilla, ho van entendre de seguida, però hem de remarcar que no tots els integrants del grup es van implicar de la mateixa manera. Aquesta vegada han estat els alumnes menys creatius els que han treballat més, són alumnes interessats en l’àmbit de l’economia i que l’any que ve volen fer un Cicle de Grau mitjà d’administració o bé el Batxillerat de la modalitat Social.

Així doncs, aquesta activitat  els ha servit per decidir què fer el proper curs i a més, han reconegut que els serà molt útil en el dia a dia.

PRESSUPOST-Imatge