7. Selecció de les actuacions. Casting

Casting1Casting2

Els alumnes acorden que l’espectacle tindrà una durada aproximada d’uns 60 minuts. En funció d’això comencen a engegar el procés de selecció.

Els mateixos alumnes expliquen com va anar aquest procés:” La coordinació del casting va ser un procés complicat per la complexitat de l’elecció i dels processos previs com comunicar, promocionar i difondre la Gala o portar el compte dels participants.

Ens vam organitzar el temps i, dividint-nos en dos grups per anar més ràpid i distorsionar el menys possible les classes. Així doncs, vam anar passant el dilluns 29 de febrer a l’hora de tutoria, que a primer i segon d’E.S.O era de 10.30h a 11.30h; a tercer i quart era de 10h a 11h el mateix dia.

D’altra banda hi havia batxillerat i cicles formatius. Al primer vam anar el dijous 3 de març a les 10h ja que aquesta és la seva hora de tutoria. Respecte a cicles, vam demanar a un professor d’educació física que passés la informació perquè ells quasi mai són a l’institut.

Al passar per les classes vam explicar què era la Gala, la finalitat, quan era i altres aspectes com les entrades o el casting. Per practicar la nostra expressió oral vam fer una sèrie de proves explicant-ho a les nostres classes de quart. Una vegada més calmats i amb els objectius a explicar més organitzats, vam millorar i va ser més fàcil transmetre el nostre missatge a les altres classes”

“Més tard, deixant una setmana de marge perquè els alumnes es poguessin inscriure, vam tornar a passar per recollir-los però ens vam emportar una sorpresa a l’anar a les aules de primer cicle. El problema va ser que la gran majoria de fulls estaven buits. Tot i així, gràcies a la nostra capacitat d’animar a l’alumnat, vam despertar la il·lusió per inscriure’s a la Gala. Sense cap dubte, vam aconseguir gent, grups i diferents tipus d’actuacions. Per contra, no vam aconseguir la col·laboració de cicles formatius.

Al final de la setmana i durant la setmana següent, vam haver d’escriure en un altre full en net els noms i la informació de totes les actuacions ja que estaven disperses en els full d’inscripcions. D’aquesta forma, tot va quedar millor organitzat i més visual a l’hora de fer la preselecció.

Després, durant la setmana del 7 a l’11 de març ens vam reunir tots per a escollir qui hi participaria.

Primer vam mirar quantes actuacions hi havia i seguidament vam calcular quant temps hi havia si cada actuació durava una mitjana de cinc minuts. Vam obtenir el sorprenent resultat de dues hores i mitja, quan només teníem reservat l’auditori per a poc més d’una hora.

Conseqüentment vam haver de reduir el nombre d’actuacions així com la durada. A més a més, hi havia gent la qual ja estava seleccionada perquè havíem vist amb anterioritat les seves capacitats artístiques.

Finalment, el 9 de març vam fer un full informatiu per dir on i a quina hora es faria el casting i el vam enviar al cap d’estudis perquè el repartís als coordinadors i així no distorsionar les classes.

Els dies dimarts 15 i dimecres 16 de març es va fer el casting. Vam estar tots els organitzadors de la Gala observant cada actuació. Una persona s’encarregava d’anotar els aspectes positius i negatius de cadascuna. Uns altres s’encarregaven de cridar els participants i ocupar-se de que ningú que no hi participés o fes el casting entrés i destorbés.

Després d’això, vam haver d’escollir qui passava i qui no. I així poder organitzar-nos amb la gent escollida. Els nostres criteris de selecció van ser que hi hagués varietat tan en talent com cursos, seriositat, puntualitat i qualitat”