Punt de partida

Farà quasi dos mesos vaig rebre la noticia, alegre evidentment, que el Departament d’Educació havia considerat que el projecte que havia presentat
“L’activitat matemàtica a l’aula virtual i presencial. Elaboració de materials i estudi comparatiu al primer cicle d’ESO”
responia als requisits que es demanaven per tal de poder ser realitzat mitjançant una llicència d’estudis d’un any de durada (tipus A).
Aquest blog respon a la meva necessitat d’anar anotant i arxivant, i rebent comentaris si s’escau, de tota la feina que vaig desenvolupament a l’hora de realitzar aquest treball, em reservo el qualificatiu d’investigació per més endavant, quan vegi les coses més clares. No cal dir, que intentaré mantenir tan al dia com em sigui possible.
És important començar amb una breu síntesi del treball:
Vull comparar el treball matemàtic que els alumnes fan a l’aula ordinària amb el treball, a partir de les mateixes activitats, que poden desenvolupar en una aula virtual, una aula amb ordinadors.
Què he fet durant aquests dos darrers mesos?
Doncs el primer pas del procés és traduir les activitats que habitualment faig en paper a l’aula a activitats que es puguin realitzar amb ordinador.
En podeu veure una mostra a :
Investigar les mates
Un altre pas que m’ha portat un cert temps decidir-lo és el tipus d’eines que utilitzaré a l’hora de desenvolupar el treball informàtic. Ara per ara estic decidit a utilitzar els següents, però evidentment, encara no és del tot definitiu
Per fer formularis, que crec que ha de ser l’element fonamental de les pàgines
La primera és fàcil però limitada ( té una part gratuïta però limitada, la de pagament, que vull evitar, és ilimitada)
JOTFORM
FREEFORMMAKER
PHPFORMGEN
La darrera, tot i que sembla la més interessant, és la que no acabo d’aconseguir que em funcioni,
Pels mapes conceptuals
IHMC cmap tools
Per l’e-learning
EXE
Bé, penso que com a punt de partida fins aquí ni ha prou.

Descobrint cantants del segle passat

Estava passejant pel Youtube quan he descubert els vídeos d’aquesta cantant. Ja la coneixia, té una cançó amb el Peter Gabriel “Don’t give up”
Però aquest m’ha agradat especialment. És diu Kate Bush. Molt interessant

I la lletra de la cançó

I still dream of Orgonon.
I wake up crying.
You’re making rain,
And you’re just in reach,
When you and sleep escape me.
You’re like my yo-yo
That glowed in the dark.
What made it special
Made it dangerous,
So I bury it
And forget.
But every time it rains,
You’re here in my head,
Like the sun coming out–
Ooh, I just know that something good is going to happen.
And I don’t know when,
But just saying it could even make it happen.
On top of the world,
Looking over the edge,
You could see them coming.
You looked too small
In their big, black car,
To be a threat to the men in power.
I hid my yo-yo
In the garden.
I can’t hide you
From the government.
Oh, God, Daddy–
I won’t forget,
‘Cause every time it rains,
You’re here in my head,
Like the sun coming out–
Ooh, I just know that something good is going to happen.
And I don’t know when,
But just saying it could even make it happen.
The sun’s coming out.
Your son’s coming out.

Més hores

Quan el departament estava a punt d’implantar la sisena hora, vaig escriure un post on em queixava de la tendència a pensar que quantes més hores estiguin els nostres escolars a les aules més bé ho faran tot; estudiaran més, seran més nets, parlaran més bé, escriuran més bè. Com era d’esperar, davant la incoherència que a primària hi ha una permanència al centre de 30 hores i a 1r i 2n d’ESO de 29, s’espera que per l’any vinent augmentin el número d’hores de classe a 1r, ara seran de 30 (Faltaria mes, els de primària 30 i els d’ESO 29). Però si comptem el pati seran 32,5 hores, i n’hi ha que es queden a dinar tres dies a la setmana, sumem-hi doncs 6 hores mes.
Un@ nen@ de primer d’ESO que es quedi a dinar a l’IES tres dies a la setmana romandrà en el centre 38,5 hores per setmana. Recordeu que la jornada laboral dels adults és de 40 hores. Això és educatiu? I per fer que? El mateix de sempre.
Potser no és la millor imatge que representa el que penso, però està prou bé.

Davant la bogeria dels adults haurem d’esperar que els nens diguin “PROU”

Fem matemàtiques


El passat 5 de maig, vaig assistir coma membre de la organització a la primera fase final d’aquesta activitat. Sempre m’ha semblat fantàstic que nois i noies de 10, 11 i 12 anys (anava a dir perdin, però no) inverteixen un dissabte pel matí, o tot el dia, en funció de la fase, en fer activitats amb matemàtiques. Oficialment ja anem per la dotzena edició i amb ganes de fer-ne dos dotzenes més. El passat dilluns l’info-K, l’informatiu per joves del canal 33 en va fer un petit comentari. Si el voleu veure feu clic en el següent enllaç; Fem matemàtiques info-k.

Va de llibres.

He trobat dues webs interessants. totes dues van de llibres, però l’enfocament és diferent.
La primera, és un recull de llibres, versiió html i pdf
“LIBROS MARAVILLOSOS” Inclouen pràcticament tota la col·lecció de llibres de Yakov Perelman i altres llibres de l’editorial Mir. Aquella editorial de la desapareguda URSS que feia llibres molt interessants i de preus molt assequibles.
La segona també és un recull de llibres, però de llibres per escoltar. Els autors s’han dedicat a gravar la lectura d’aquests llibres.
El seu nom és “LEER ESCUCHANDO”. A veure quan ens animem a fer quan cosa semblant en català. He tingut la sensació d’estar do¡ins el llibre farenhait 451. Recordeu? els llibres estan prohibits i la gent per tal d’pevitar que caiguin a l’oblit els memoritza i recita.