En l’últim taller de matemàtiques d’Innovamat hem jugat amb la cinta métrica.
En aquest taller…
Descobrim l’instrument de mesura: la cinta mètrica i mesurem la nostra alçada i diverses parts del cos com el cap, el pam i el peu.
la cinta mètrica i mesurem la nostra alçada i diverses parts del cos com el cap, el pam i el peu.
SESSIÓ 1
- Primer, hem demanat als infants que s’agrupin en parelles i repartim una cinta mètrica a cadascuna. Convidem els infants a explorar l’instrument de mesura. Durant aquesta estona, els demanem que pensin i discuteixin: Com s’utilitza? Per què serveix? Deixem que explorin com vulguin l’eina amb objectes de la classe, parts del cos, etc. Fem una posada en comú en què convidem els infants a explicar allò que han descobert amb la cinta mètrica.
Durant aquesta sessió van acabar mesurant correctament com els hi ho vam explicar:
- Cap: El contorn, des d’un costat fins a fer la volta completa, situant la cinta mètrica a l’altura del front, per sobre de les orelles i uns dos centímetres per sobre de les celles.
- Pam: Des de l’extrem del polze a l’extrem del menovell (dit petit) amb els dits estesos.
- Peu: Des del taló fins al dit més llarg del peu.
2. Desprès hem Preguntat als infants: Algú sap com és de llarg un metre? Amb això, pretenem que els infants descobreixin com és de llarg un metre. A més, és possible que s’adonin que un metre és el mateix que 100 centímetres.
Més fotografies dels tallers de mates:
P5 A Tallers matemàtics
P5 B Tallers matemàtics
P5 C Tallers matemàtics
SESSIÓ 2
En una segona sessió hem mesurat la nostra alçada i ho hem fet molt visual per a poder comprar les alçades. En uns mesos repetirem l’activitat i podrem veure com em crescut!
vols veure més fotografies de com ens mesurem?