Aprofitant les carbasses i magranes que els nens i les nenes van portar a l’aula, una de les propostes dels ambients va ser “dibuix del natural”. Així, aprenem a fixar-nos en la forma de l’objecte i intentem representar-lo de la manera més figurativa possible.
De la proposta de retallar fulles seques ha sorgit una nova activitat: dibuixar un arbre de la tardor i enganxar-hi els trossets de fulles que hem retallat. Aquesta tasca requereix motricitat fina i precisió i ens ajuda a desenvolupar habilitats manuals que ens permetran guanyar agilitat en altres tasques.
A l’espai de construcció, seguim compartint les nostres creacions amb els companys/es. Aprenem a gestionar i controlar el plaer de desmuntar quan la construcció no l’hem fet nosaltres, i l’adult ens acompanya la frustració quan alguna cosa no surt com nosaltres volem. Sabem que no hem de prendre les joguines als altres, aprenem a demanar-les. Si l’altre no ens les deixa perquè les està fent servir, li diem: “quan acabis, m’ho deixaràs?”. Així iniciem l’aprenentatge de compartir, que acabarem d’assolir quan siguem capaços de posar-nos al lloc de l’altre, cap als 4 anys.