Le 8 mars, Journée internationale des femmes

Le 8 mars, on célèbre la Journée internationale des femmes. Officialisée par les Nations unies en 1977, elle est également appelée par certains pays comme la France Journée internationale des droits des femmes. Cette journée de « luttes » remonte aux mouvements féministes du début du XXe siècle en Europe et aux Etats-Unis, qui réclamaient de meilleures conditions de travail, le droit de vote et l’égalité entre les hommes et les femmes.

Pour commémorer cette journée-ci, les étudiants de Batxillerat ont préparé ces présentations où l’on peut découvrir la signification du 8 mars et la biographie de quelques femmes françaises qui ont marqué l’Histoire. Découvrez-les ici !

Le 8 mars, par Ainhoa Sánchez

Coco Chanel, par Adrián González

Simone de Beauvoir, par Óscar Velasco

Jeanne d’Arc, par Miguel Ibáñez

George Sand, par Javi Gómez

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Djojo

Cette année scolaire, les étudiants de la première ont lu le livre Le petit Nicolas, qu’ils ont bien aimé. Le projet final était choisir un chapitre, créer le scénario, joue une pièce de théâtre tous ensemble et enregistrer la vidéo. Voilà le résultat ! Amusez-vous bien !

Et voilà le chapitre de Djojo en dessins animés :

Publicat dins de FLE A2.2 - 4t ESO, FLE B1 - Batxi | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Utilisation didactique du matériel multimédia

Fotografia: Innovation Sainte-Anne

L’alumnat actual està molt motivat amb l’ ús de les noves tecnologies. A diferència de nosaltres, són nadius digitals. Estan acostumats a fer servir tauletes i telèfons mòbils, ordinadors portàtils i aplicacions diverses. Així doncs, els recursos de què disposa el professorat per apropar-se a l’alumnat del segle XXI són molt rics i variats.

De vegades penso en quan jo vaig cursar la matèria de història de l’art a COU, mirant diapositives mentre el professor no deixava de parlar i parlar. I penso com hauria estat de motivador fer un tour virtual pel Museu del Louvre (per donar només un exemple) i haver contemplat aquelles obres com ho pot fer el jovent avui dia.

I què dir de la que és la meva especialitat: la llengua estrangera. Aquells interminables exercicis de conjugació o traducció, de repetició en veu alta… En ocasions la tipologia d’exercicis no varia pas tant: avui dia, una mateixa activitat on-line, a diferència de la mateixa en un suport de paper, resulta molt més engrescadora per l’alumnat (pensem simplement en un típic “fill in the gaps”). Ara són infinites les possibilitats que existeixen per accedir a material en un idioma estranger (àudios, vídeos, etc.), ja siguin antics o totalment nous, i per crear-ne de nou. 

Els i les adolescents d’ avui dia també estan molt motivats i motivades pel fet de mostrar-se actius i actives en la xarxa. Per a ells i elles la projecció que fan de si mateixos a Internet és important. Sovint ens quedem amb la quantitat de temps que dediquen a pujar i comentar fotos a Instagram i oblidem que ells i elles també poden, sense adonar-se’n, produir material multimèdia (àudios, vídeos, pòsters interactius, etc.) que sigui significatiu per a ells i elles i, ja de pas, avaluat pel professorat.

La idea que l’alumnat hagi de crear una carpeta d’aprenentatge o portafoli digital li permetrà organitzar tot el material creat al llarg dels cursos per tal de tenir un recull de totes les seves produccions en francès. En aquesta carpeta haurà de planificar el què, el com, el quan i el per què penja una activitat o una altra. Podrà consolidar els aprenentatges individuals i també mostrar els treballs realitzats en grup, i farà un ús molt important dels recursos audiovisuals que de ben segur, com ja hem dit anteriorment, potenciaran un aprenentatge significatiu.

Amb tot l’ alumnat realitzarà un treball competencial. No només la competència lingüística, també la competència intra i interpersonal que desenvoluparà l’àmbit personal i social i, donat l’ús adequat de les noves tecnologies i els seus productes, la competència digital.

El fet que el producte final sigui no només visualitzat (i avaluat) per la seva professora sinó una finestra en què es mostrarà a la resta d’ alumnat i al món sencer augmentarà el nivell d’ esforç de l’adolescent en fer-ho millor. Com es diu en anglès, això no és més que un “win-win”. 

Publicat dins de Portfolio | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Le partage de l’Afrique

On a longtemps dit que c’est lors de la conférence de Berlin que les Européens s’étaient partagé l’Afrique. Mais la vérité est plus complexe. Découvrez-le en regardant l’émision Géopoliticus (pour visionner la vidéo veuillez cliquer sur la carte ci-dessous) :

Publicat dins de FLE A2.2 - 4t ESO, FLE B1 - Batxi, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

C’est quoi le coronavirus ?

Depuis décembre 2019, on parle souvent d’un virus très contagieux qui a fait son apparition en Chine : c’est le coronavirus 2019-nCoV. À ce jour, il a déjà contaminé environ 40 000 personnes et il a fait plus de 900 morts, essentiellement en Chine. Des malades ont aussi été découverts dans une trentaine d’autres pays.  1jour1question vous en dit plus sur ce virus… Cliquez sur l’image et découvrez-le !

coronavirus

Publicat dins de FLE A1.2 - 2n ESO, FLE A2.1 - 3r ESO, FLE A2.2 - 4t ESO | Etiquetat com a | Deixa un comentari