5 de maig: EL PROTOTIP!

IMG-20170505-WA0009NO HI HA MILLOR ARQUITECTURA QUE LA D’UN ARBRE

(Toyo Ito, Hotel Porta Fira, L’Hospitalet de Llobregat)

La nostra comunitat educativa ha volgut que el prototip final fos una metàfora de com entenen els i les alumnes el seu pas per l’institut: una metàfora del que ells i elles hi viuen des de  1r d’ESO fins a la porta d’entrada a cicles formatius o a la Universitat . Senten que creixen cap amunt, des de les arrels a Primer fins a cursos superiors.

La paleta de colors acordada per als passadissos es basa en ocres a la planta baixa, verds a la primera i celestes a la segona.

L’acompanya la representació d’un arbre que puja paret amunt des de la planta baixa a la segona:  enfonsa les seves arrels a la planta baixa (identificada per l’alumnat amb el subsòl, on hi ha les aules de Primer d’ESO), desplega les seves fulles a la primera (identificada amb la superficie terrestre, aules de Segon i Tercer) i s’enlaira al cel a la segona i última planta (espais de Quart i Batxillerat).

maqueta

IMG-20170505-WA0022

Experiències com la de Hack The School reforcen aquest sentiments de l’alumnat del centre:

• Fan que s’hi sentin arrelats
  • Que entenguin com a seu l’edifici i la institució
  • i que se’n considerin part en un procés creixent d’ensenyament-aprenentatge.

GRÀCIES A TOTHOM PER FER POSSIBLE AQUEST PROTOTIP QUE PARLA TANT DE NOSALTRES!