Projectes

Dintre de les matèries de Tecnologia i Ciències de la Naturalesa els alumnes han treballat durant bona part del curs amb un bon grapat per projectes.

Us deixo aquí un petit resum:

Projecte de millora de l’aula de tecnologia

Segurament del projecte que estem més orgullosos els alumnes i jo mateix. Els dos grups de primer es van adonar de la dificultat de treballar al taller amb un espai tan reduït i poc organitzat. Van aplicar el procés tecnològic des d’un inici per definir la problemàtica, trobar solucions, dibuixar els plànols de la solució escollida, calcular costos, fer un llistat dels passos a seguir per la seva construcció i finalment portar-ho tot a la pràctica. El resultat és espectacular: taules agrupades de dos en dos amb plafons d’eines al mig i una zona central de producció amb un plafó encara més gran. Tot això ho van compartir amb les famílies mitjançant una exposició amb codis QR. Felicitats a tots nois, una feina espectacular. I sense oblidar als voluntaris (Denís, Martí Rovira, Abril, Enzo, Pau, Jordi, Jan) que es van quedar algunes tardes de dimecres a acabar la feina.

Projecte de Hivernacle materials reciclats

Aquest projecte va néixer amb la idea d’optimitzar l’espai de l’hort durant la temporada escolar a la vegada que posàvem en pràctica el que havíem treballat sobre l’ús sostenible dels materials. La idea va ser la de construir 4 hivernacles portàtils amb materials reciclats (ampolles d’1,5 L i canyes). Als alumnes els va encantar poder treballar pels alumnes més petits ja que els van demanar col·laboració a traves de presentacions, pòsters, maquetes i una exposició a l’entrada del centre. El resultat va ser molt maco, tant pel feedback que vam rebre dels alumnes més petits que ens preguntaven contínuament pels hivernacles com per la gran quantitat d’ampolles que ens van fer arribar tot el centre. Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració.

Safari fotogràfic

Per l’exposició de denúncia de la platja els alumnes van sortir a caçar fotos d’animals i plantes per la duna i la platja. Havien d’acompanyar les seves fotografies d’un text com si fos un article del Nathional Geographic. Que sapigueu que tenim uns artistes amb les càmeres i uns grans escriptors en potència.

Pels que vulguin llegir una mica, el safari de la Noa…

…i un exemple més, el safari de la Clara.