Els científics volem entendre el món que ens envolta i donar respostes a les preguntes que ens fem. Ho fem aplicant el mètode científic pas per pas tal i com hem explicat a classe i de la mateixa forma que va començar a fer Galileo Galilei fa centenars d’anys.
Fresc de Bertini on es veu a Galileo mostrant al Dux de Venècia com utilitzà el telescopi.
Al mateix temps que Galileo estudiava la caiguda dels objectes o utilitzava el telescopi per observar el cel i desmuntar les teories geocèntriques, les grans potències europees es van llençar a descobrir el món amb els seus vaixells. Les millores tecnològiques i de coneixement van permetre que Europa arribes a Amèrica, Àfrica o Àsia tot navegant. Això els va permetre conquerir territoris (per desgràcia) i explotar noves rutes comercials però també va permetre que els naturalistes (per sort) viatgessin arreu del món.

Viatjant arreu del món els científics van descobrir un món natural ple de colors, formes i textures com no havien vist mai.
De tot arreu arribaven a Europa grans descobertes en forma de noves espècies animals i vegetals. Les col·leccions reials, privades i dels museus van començar a omplir-se de plantes assecades, animals dissecats, fòssils, petxines o minerals de tot el món.
Al nord d’Europa un jove botànic es va guanyar l’admiració de la comunitat científica quan va decidir classificar les plantes que ell recollia o que li enviaven col·laboradors de tot el món segons semblances i diferències. Va posar nom científic a les plantes conegudes i les va ordenar amb el seu sistema de classificació.
Nosaltres aquest curs farem com aquests primers científics: observarem el món, ens farem preguntes, escriurem hipòtesis, farem experiments, recollirem i classificarem dades i arribarem a conclusions.

No cal ser home, portar bata blanca i anar despentinat per ser científic !!!
I tot això ho farem al voltant de la platja. La platja i els seus elements seran el nostre centre d’interès. Visitarem la platja sempre que calgui per veure com canvia durant el curs però també per veure-la des del punt de vista físic (de que està feta la sorra), del punt de vista biològic (quins animals hi viuen) i del punt de vista humà (perquè hi ha tants plàstics).
Bon inici de curs i benvinguts a classe de ciències.

