UD1 – La tecnologia i el procés tecnològic

La tecnologia satisfà necessitats humanes bàsiques mitjançant l’aplicació de la ciència tot aplicant el procés tecnològic.

https://i.pinimg.com/originals/77/17/96/771796d30a151507a6d474976ba6482c.jpgEl primer dia de curs us plantejava una problemàtica ben simple: fer arribar un objecte a l’altra costat d’un riu mitjançant una catapulta. A la vostra disposició teníeu un tros de porexpan allargat, la vostra creativitat i el treball en petit grup.  Trobo que els resultats van ser força positius tot i el poc temps que us vaig oferir.

Vau mesurar, vau aplicar les lleis de la palanca, vau escoltar les indicacions del professor i finalment vau ser prou intel·ligents per reelaborar els projectes inicials un cop provat l’invent.

Imatge extreta de: https://es.pinterest.com/pin/417568196685489504/

Tot això és el que fa la tecnologia ja sigui de forma artesanal o industrial per arribar a solucionar els problemes detectats. Per aprofundir en el tema aquí teniu un pdf amb tot el contingut necessari per ampliar el treballat a classe. Utilitza’l per buscar les definicions del tema o per repassar allò que s’ha treballat a classe.

UD 1: La tecnologia i el procés tecnològic