ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA

Sovint notem que a l’aula ens costa mantenir l’atenció dels alumnes a l’hora d’explicar conceptes novedosos que seran necessaris per a desenvolupar el temari. Procurem que les explicacions parteixin dels coneixements previs que puguin tenir per tal d’arrelar-los sobre alguna base. Introduir el treball amb material multimèdia facilita la manipulació d’aquesta informació a la vegada que aconseguim un extra de motivació.

Treballar amb material multimèdia ens acosta a la seva zona de confort, ja que els resulta habitual l’ús de les noves tecnologies i no s’oposen al repte de posar a prova les seves habilitats. Com que els encomanarem una tasca relacionada amb la creació d’un producte concret, els encaminem a posar de relleu els seus coneixements prèvia recerca i planificació. Si la tasca és en grup, potenciarem el treball col·laboratiu i la presa de decisions (què, com…).

Un cop presentat el treball davant el grup classe serà l’hora d’assenyalar els punts forts, adonar-se de la progressió respecte altres treballs, identificar dificultats i reconèixer les pròpies limitacions a partir de l’autocrítica i l’opinió dels altres (i del docent), aconseguint així un enriquiment propi i col·lectiu.

L’ús didàctic del material multimèdia ajuda a situar l’alumne/a com a principal motor del seu propi coneixement construint aprenentatges d’una forma transversal i aprofundint en les competències bàsiques pel fet d’haver d’organitzar-se, destriar informació i prendre decisions tot posant en valor les TIC.

11/04/2018